شناسه خبر: 94818
منتشر شده در مورخ: ۹۹/۰۱/۱۸
ساعت: ۲۳:۱۸
۳۷۸۹ تماس تلفنی با خط مشاوره بهزیستی یزد
مدیر کل بهزیستی استان یزد با اعلام ثبت سه هزار و ۷۸۹ مورد تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان یزد همزمان با شیوع کرونا، گفت: از این تعداد تماس گرفته شده ۲۵۰ تماس در خصوص اضطراب و استرس ناشی از کرونا بوده است.
به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی محمد عطابخش» با اشاره به این که همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و استرسهای روانی ناشی از آن در بین عموم مردم هستیم، اظهار کرد: در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان یزد همه روزه از ۸ تا ۲۴ ، اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی میکنند.
وی حمایتهای روانی- اجتماعی از خانوادهها و رسیدگی به سلامت روان اجتماعی جامعه در بحران ایجاد شده را رسالت بهزیستی دانست و گفت: بهزیستی در کنار مراقبتهای بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، حمایتهای روانی- اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه یکی از رسالتهای بهزیستی در وضعیت کنونی کشور است.
مدیر کل بهزیستی استان یزد افزود: در همین راستا خط ۱۴۸۰ بهزیستی در سه شیفت همه روزه حتی ایام تعطیل نیز خدمات مشاورهای میدهد.
وی خاطرنشان کرد: شیوههای مواجهه فردی با تنشهای روانی ناشی از کرونا، مدیریت استرس و کنترل هیجانات مواردی است که مشاوران بهزیستی از طریق آن، عموم تماسگیرندگان را راهنمایی میکنند تا با آرامش روان بیشتر روزهای قرنطینه را طی کنند.
عطابخش با بیان اینکه تماس با این خط در کلیه شهرستانهای استان یزد امکان پذیر است، گفت: در بحران ایجاد شده فعلی مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستانهای استان از جمله میبد نیز فعال شدهاند و خدمات مشاوره تلفنی ارائه میدهند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی کرونا ویروس توسط بهزیستی کشور، گفت: این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir/ به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ناشی از بحران کرونا اقدام به غربالگری اضطراب و استرس ناشی از آن کرده و سپس توصیههای روانشناختی به آنها ارائه میدهد.
به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، عطابخش در پایان افزود: عموم مردم با مراجعه به این سامانه میتوانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه میکنند و برای پیشگیری از آن چه باید بکنند.
منبع:ایسنا یزد
بخش نظردهی بسته شده است..