شهرداری یزد در بیاینه رسمی، ماجرای مغایرت مالی را رسما پذیرفت

no-thumbs

روابط عمومی شهرداری یزد در بیانیه مطبوعاتی با پذیرش مغایرتهای مالی آن نهاد را پذیرفت و تاکید کرد به زودی مسئله حل می شود.

به گزارش یزدی نیوز  روابط عمومی شهرداری یزد در بیانیه مطبوعاتی با پذیرش مغایرتهای مالی آن نهاد را پذیرفت و تاکید کرد به زودی مسئله حل می شود.

 اطلاعیه 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
?در پاسخ به مطلب درج شده در سایت های خبری یزد تحت عنوان « #مغایرت_مالی در سرفصل اسناد دریافتنی در #حسابداری #شهرداری_یزد» #معاون_مالی_و_اقتصادی شهرداری یزد جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات مطرح شده، توضیحاتی را ضروری دانسته و به استحضار می رساند: 
 
?در ابتدا این اطمینان را به مردم شریف یزد می‌دهیم که مجموعه شهرداری یزد خود را امانت دار مردم می‌داند و حاضر نیست ریالی از پول شهروندان که نزد شهرداری است بیهوده هدر داده شود، لذا بر اساس اسناد ثبت شده در شهرداری و کنترل های مختلف تاکنون هیچ قطعه چکی از شهروندان در شهرداری مفقود نشده است. 
?همچنین درباره مغایرت مالی در سر فصل اسناد دریافتنی در حسابداری شهرداری یزد موارد زیر حائز اهمیت است؛
در سال ۱۳۹۱ طی دستورالعمل صادره از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداری ها مکلف گردیدند از ابتدای سال ۱۳۹۲ نسبت به اصلاح نظام مالی خود اقدام نمایند که در این خصوص لازم بود چک های مؤدیان نیز در سیستم حسابداری در سرفصل حساب های دائم ثبت گردد که این امر قبلاً صورت نمی گرفت. 
به همین منظور شهرداری یزد نسبت به توسعه و ارتقاء نرم افزار معروف به نرم افزار اسناد دریافتنی خود که جدای از نرم افزار حسابداری بود اقدام و در این راستا کاربران می بایست علاوه بر اینکه چک های مؤدیان را در این نرم افزار ثبت، تعویض و یا استرداد می نمایند، با تیک کردن روی بعضی از آیکن های نرم افزار نسبت به انتقال آن به سیستم حسابداری اقدام نمایند لکن به دلیل نو بودن موضوع در شهرداری و ناآشنا بودن کاربران، این اقدام بعضاً توسط کاربران در هنگام تعویض و یا استرداد چک ها به صورت کامل صورت نگرفته و این امر باعث ایجاد مغایرت بین این دو سیستم شده است. 
شایان ذکر است این موضوع با توجه به اینکه نرم افزار تازه طراحی شده، دارای امکاناتی که بتواند به کاربران کمک نماید تا این مغایرت ها را در پایان سال رفع نمایند نبوده است، بنابراین منجر به ایجاد مغایرت های اعلام شده گردید و با تاکید شورای اسلامی شهر مبنی بر رفع مغایرت های مورد اشاره، این امر مدتی است توسط گروهی از همکاران در شهرداری یزد شروع و تاکنون بالغ بر ۸۰% از دلایل مغایرت ها کشف شده است که انشاالله پس از بررسی کامل، خبر آن جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد.
بدیهی است در سال ۱۳۹۷ فرآیندهای کنترل داخلی به نحوی برنامه ریزی شده که مغایرت گیری انجام و از ایجاد مغایرت جدید جلوگیری می شود و در حال حاضر کار مشخص شدن مغایرت ها با هماهنگی کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر یزد در حال انجام است.
 
#مدیریت_ارتباطات_و_امور_بین_الملل شهرداری یزد
?@yazdshahr

بخش نظردهی بسته شده است..