شناسه خبر: 69059
منتشر شده در مورخ: ۹۷/۱۰/۱۶
ساعت: ۰۷:۵۴
نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور:
پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد راهآهن مهریز
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یزد از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه آهن ایستگاه رخش تا مهریز به عنوان بخشی از طرح راهآهن یزد - اقلید(شیراز) خبر داد.
به گزارش یزدی نیوز«جعفر پیشه» در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر در استان یزد هفت طرح در حوزه حمل و نقل توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.
وی یکی از این طرح ها را راه آهن یزد – اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح از سمت یزد(ایستگاه رخش) تا مهریز به طول ۳۰ کیلومتر قریب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی با پیشرفت های مختلف در دیگر بخش های مسیر در حال انجام است.
جعفر پیشه یکی دیگر از طرحهای زیربنایی حوزه حمل و نقل استان را آزاد راه نطنز- انار به طول تقریبی ۴۸۴ کیلومتر بیان و اضافه کرد: این طرح بخشی از مسیر دسترسی کریدور شمال – جنوب کشور است که در استان های اصفهان، یزد و کرمان واقع شده است.
وی با اشاره به این که آزاد¬راه مذکور از تقاطع بزرگراه بادرود – اردستان با آزادراه کاشان- نطنز آغاز و در پایان به بزرگراه انار – شهربابک درامتداد کنارگذر غربی شهر انار(کمربندی انار) و سیرجان متصل می-شود، گفت: در حال حاضر قرارداد قطعه سوم این آزادراه با عنوان آزاد راه اردکان – مهریز با سرمایه گذار منعقد شده و در شرف شروع عملیات اجرایی است و در بقیه قطعات عملیات تکمیلی فاز دوم مطالعات آنها انجام شده و در شرف انعقاد قرارداد است.
این مسئول در مورد طرح محور اردکان – چوپانان به عنوان اصلیترین محور مواصلاتی استانهای یزد، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استانهای مازندران و گلستان، اظهار کرد: اجرای این مسیر باعث کاهش فاصله ۳۰۰ کیلومتری و زمانی بیش از هفت ساعت بین استان های جنوبی به شمالی و همچنین ارتقای قابل توجه ظرفیت باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده ای خواهد شد.
به گفته وی، محور فوق از میدان خرانق اردکان تا انتهای حوزه استان یزد ادامه دارد که ۵۰ کیلومتر از مسیر فوق مورد بهره برداری قرار گرفته و تا اواخر سال جاری ۲۰ کیلومتر دیگر آن آماده بهره برداری است.
جعفر پیشه در مورد این طرح افزود: به تازگی مناقصه باند دوم مسیر مذکور حد فاصل میدان خرانق تا کیلومتر ۳۹ برگزار شده و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار مربوطه شروع شده است.
وی با اشاره به طرح محور یزد – طبس به عنوان یکی دیگر از این طرح ها، گفت: این طرح به عنوان اصلیترین کریدور شرق به غرب کشور و محور مواصلاتی استان های یزد، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.
این مسئول ادامه داد: با توجه وجود معادن بسیار پراهمیت در این مسیر، ایجاد باند دوم یزد – طبس باعث ارتقای قابل توجه باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده ای خواهد شد که مناقصه ۴۳ کیلومتر از مسیر فوق انجام و عملیات اجرایی مربوطه شروع شده است.
جعفر پیشه در پایان باند دوم کمربندی ابرکوه به طول مسیر ۱۳.۶ کیلومتر و تقاطع های مربوطه و نیز محور هرات – هرابرجان – رودشور به مسافت ۶۲.۵ کیلومتر را از دیگر طرح های در دست اقدام برشمرد.
منبع:ایسنا یزد
بخش نظردهی بسته شده است..