شناسه خبر: 69039
منتشر شده در مورخ: ۹۷/۱۰/۱۵
ساعت: ۰۸:۳۹
۹۰ درصد مکاتبات مستقیم مردم با دادگستری یزد کاهش یافت
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان اینکه تسریع و تسهیل کار مردم بهترین کار فرهنگی است گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ۹۰درصد مکاتبات مستقیم مردم با دادگستری را کاهش داده است.
به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا عرشیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد، اظهار داشت: امروزه استفاده از تکنولوژی های جدید و دستاورد های نوین اجتناب ناپذیر است؛ عصری که با عنوان عصر ارتباطات سرعت را افزایش، هزینه را کاهش و امنیت را بالا برده است
وی کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از سوء استفادههای فردی و اجتماعی را از مزیتهای استفاده از فناوریهای جدید در دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: ارتقای امنیت در فرایند رسیدگی، صرفهجویی در وقت و هزینه، کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، شفافسازی فرایندهای قضایی و افزایش رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر محاسن مکانیزه کردن دستگاه قضایی استان است.
این مقام قضایی از ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به عنوان یک نمونه یاد کرد و گفت: ارسال ابلاغ الکترونیک در مقایسه با ابلاغ سنتی، یک نوآوری و کارآمدی بسیار مفیدی دارد که توانست سرعت رسیدگی به پروندههای قضایی را افزایش و از سوء استفادههای احتمالی زیادی جلوگیری نماید.
وی راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نیز یکی دیگر از نوآوریهای قوه قضاییه دانست و بیان کرد: با شکلگیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام میگیرد و در این راستا تردد مردم به دستگاه قضایی که سبب صرف وقت، هزینه و سایر مسائل دیگر بود نیز به حداقل ممکن رسیده است.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، تصریح کرد: با توجه به شرایط استاندارد و خدمات شایسته از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، میتوان این رویکرد را بهترین کار فرهنگی و از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع اعلام کرد.
منبع:خبرگزاری تسنیم
بخش نظردهی بسته شده است..