شناسه خبر: 68091
منتشر شده در مورخ: ۹۷/۰۹/۰۸
ساعت: ۱۱:۴۰
تداوم تلاش برای معرفی شهر جهانی به جهانیان؛
خبرنگاران اسپانیایی وارد یزد شدند
مسئولان شهر جهانی یزد با توجه به تاثیر نوسانات اقتصادی و سیاسی بر تعداد گردشگران خارجی این شهر، دست به دامن شیوههایی مختلف جهت معرفی شهرشان به جهانیان شدهاند
به گزارش یزدی نیوزیکی از مهمترین رخدادهایی که متاثر از نوسانات اقتصادی پس از نقض برجام در کشور اتفاق افتاده، کاهش محسوس گردشگران خارجی به ویژه گردشگران شهر یزد که بالاترین آمار گردشگران اروپایی کشور را داشت، بوده است.
از طرفی نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش فصلی گردشگران خارجی و حذف شدن یزد از لیست تورهای گردشگری کوچک کشور نیز نگرانیها را برای مغفول ماندن نگاه جهانیان به این شهر جهانی قوت داده است.
البته تبلیغات ضعیف در این حوزه باعث شده که حتی پس از گذشت یک سال و اندی از جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو، هنوز جمعیت زیادی از کشورمان نیز بیاطلاع از چنین رخداد بزرگی در سطح کشور باشند و به تبع نیز این کاستی در سطح بینالمللی با جمعیت و طیف گستردهتری از افراد به وضوح دیده میشود.
با این وجود مسئولان این شهر جهانی در شرایط کنونی دست روی دست نگذاشته و از انجام تمام راهکارهای موثر در شناساندن و معرفی یزد برخوردار از میراث جهانی دریغ نمیکنند.
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این باره از برگزاری سومین تور آشناسازی شهر جهانی یزد خبر میدهد و میگوید: برای معرفی شهر یزد به سایر کشورهای دنیا، دعوتنامههایی به کشورهای مختلف ارسال شده که تاکنون شاهد میزبانی یزد از سه تور مختلف کشورهای دنیا بودهایم.
وی اظهار میکند: متناسب با پذیرفته شدن دعوتنامهها تا پایان سال جاری نیز انتظار برگزاری حدود سه تور دیگر در این رابطه وجود دارد.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر نیز 40 خبرنگار از کشور اسپانیا دعوت شده و هماکنون در یزد حضور دارند، میگوید: گروههای هدف این تورهای گردشگری بیشتر جامعه فرهنگی و افرادی هستند که علاوه بر شناخت و آگاه شدن نسبت به جاذبههای این شهر جهانی، در واقع میتوانند در نقش سفیران فرهنگی یزد در کشورهای خودشان را ایفا کنند.
البته «سید حسین آزادی» رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی یزد نیز در گفتوگو با خبرنگار ایسنا به نقش برگزاری همایشها و سمینارهای مختلف در معرفی بیشتر یزد اشاره و تصریح میکند: یکی دیگر از راههای معرفی شهر یزد، برندسازی است که خوشبختانه در این زمینه علاوه بر شکلگیری هیات مدیره، دبیرخانه «برند شهرجهانی» نیز تشکیل شده است.
وی در این رابطه اضافه میکند: برند شهر جهانی نوعی برند تجاری برای یزد محسوب میشود و تمام محصولات باکیفیت و دارای بازار جهانی یزد و همچنین محصولات داخل بازار یزد که به عنوان سوغات محسوب میشوند به این برند مزین خواهند شد.
این مسئول انتخاب شهر یزد به عنوان اولین پایتخت هنرهای نوین کشور را یکی دیگر از ظرفیتهای بدست امده یزد برای معرفی بیشتر در سطح کشور عنوان میکند و میگوید: عنوان پایتخت شهر هنرهای نوین برای اولین بار به دلیل برنامههای هنرمندانهای مانند پرس بوک به یزد اختصاص داده شد و پس از یک سال ممکن است شهرهای دیگری این عنوان را به خود اختصاص دهند.
آزادی در پایان خاطرنشان میکند: پایتخت هنرهای نوین در واقع ظرفیتی گسترده و پر سود به ویژه برای هنرمندان یزدی است تا بتوانند با استفاده از هنر خود علاوه بر این که بازار مناسبی برای آثار هنری خود فراهم میکنند، به معرفی و تبلیغ شهر جهانی بپردازند و حتی منجر به درآمدزایی برای شهر شوند.
منبع:ایسنا یزد
بخش نظردهی بسته شده است..