معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد:

افزایش دو برابری صدور بارنامه و تحرک حمل و نقل در استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر توزیع بهینه لاستیک و حل مشکلات رانندگان از افزایش صدور دوبرابری بارنامه نسبت به روزگذشته و تحرک حمل و نقل در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان به تشریح  اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:با توجه به ناهماهنگی های به وجود آمده در بازار از جمله کمبود لاستیک، افزایش کرایه و  بهای لوازم یدکی اعتراض هایی از سوی رانندگان مطرح و برخی نیز فعالیت خود را متوقف ساخته اند.
« محسن صادقیان » افزود:در شرایط حاضر برای تامین نیاز خودروهای نیمه سنگین و سواری به اندازه کافی در بازار لاستیک وجود دارد اما برای تامین لاستیک سه سایز خودروهای سنگین با کمبود مواجه هستیم و این عدم توازن نیز به دلیل وقوع موانع  در مسیر تولید داخلی و واردات به وجود آمد است.  
صادقیان اظهار داشت: به دلیل کمبود مواد اولیه تولید داخلی لاستیک با مشکلاتی روبرو شد و از سوی دیگر  واردات  نیز از  بحث تحریم ها و نوسانات ارز تاثیر گرفته که اثرات این محدودیت ها در عرضه و تقاضای بازار مشخص می شود. 
وی بیان کرد:در این راستا و برای حل مشکلات رانندگان سامانه الکترونیکی برای اولین بار در کشور و ویژه استان یزد راه اندازی شد تا  میزان لاستیک موجود در بازار از طریق این سامانه به دست راننده واقعی برسد.
معاون استاندار یزد ادامه داد:پس از تائید کارایی و اثرات این سامانه موضوع در سطح ملی مطرح و  به سراسر کشور تعمیم داده شدو در این سامانه تنها رانندگانی می توانند لاستیک دریافت کنند  که در سیستم بارنامه فعال هستند و راننده غیرفعال شرایط دریافت لاستیک ندارد.
صادقیان گفت:مدیریت این سامانه در اختیار اتحادیه شرکت های حمل و نقل بار و مسافر است که با رانندگان  ارتباط مستقیم داشته و شرایط را تسهیل می نماید و  از سوی دیگر برای واردات لاستیک به یزد از خارج کشور  نیز رایزنی هایی توسط استانداری یزد با وزارت صنعت،معدن و تجارت صورت گرفت که  مجوزی برای واردات لاستیک به استان یزد صادر شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود:نظارت و کنترل نیز در داخل استان تقویت و انبارهای تملیکی و انباشت لاستیک نیز شناسایی شده است تا  ضمن هماهنگی با  اداره کل  صنعت ،معدن و تجارت ،تعزیرات و  معاونت اقتصادی؛لاستیک های کشف شده نیز به صورت مستقیم و از طریق سامانه حمل و نقل جاده ای در اختیار رانندگان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: توزیع لاستیک های استان یزد در آینده نزدیک آغاز  می شود و از سوی دیگر  در کشور نیز انبارهایی شناسایی شده ،تعرفه گمرک تغییر و هم چنین با آزاد کردن لاستیک های وارداتی جریان جدیدی از توزیع لاستیک به رانندگان را شاهد خواهیم بود. 
معاون استاندار یزد بیان کرد: با توزیع ساماندهی شده  لاستیک های  موجود و واردات لاستیک هایی که در حال پیگیری و انجام است امیدواریم تا  چند روز آینده وضعیت بهتری را نسبت به شرایط حاضر شاهد باشیم.
صادقیان اظهار داشت: از لحاظ تعداد بارنامه های  صادر شده نسبت به روز گذشته نیز وضعیت دو برابری را شاهد هستیم  که صدور بیش از هزار بارنامه در یک روز نشانگر تحرک  حمل و نقل در استان یزد  است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان گفت:راننده ها در این موضوع  با مشکلاتی روبه رو هستند که  بر سایر بخش ها نیز اثرگذار است و  ما با تمام توان و همراهی بخش های مختلف در سطح استانی و ملی تلاش خود را برای بهبود شرایط به کار گرفته ایم.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..