استاندار یزد:

مهارت آموزی پیش نیاز توسعه و رشد کشور است

استاندار یزد با بیان این‌که تعریف هماهنگ و یکپارچه از آموزش‌های مهارتی امری اجتناب ناپذیر است، گفت: مهارت آموزی پیش نیازی برای توسعه و رشد کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در پیام خود که به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای صادر شده است،‌ اظهار کرد: در عصر حاضر شایستگی، مهارت به فضیلتی تبدیل شده است که دانایی و توانایی را از دنیای دانش تئوری به فضای واقعی کار متصل می‌کند.

 
وی افزود: همه می‌دانیم که مهارت نه تنها تعالی اقتصادی بلکه تعالی اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی را هم می‌تواند به دنبال داشته باشد .
 
استاندار یزد در ادامه پیام خود تصریح کرد: در جامعه امروز که مهارت آموزی پیش نیازی برای توسعه و رشد کشورها محسوب می‌شود، تعریف هماهنگ و یکپارچه از آموزش‌های مهارتی اجتناب ناپذیر است.
 
زمانی قمی تأکید کرد: متولیان امر آموزش در کشور، اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم سو و همدل با دولت و جامعه، در ارتقای ‌فرهنگ ملی مهارت کوشا باشند و این مهم، عزم جهادی و به ویژه مشارکت رسانه ملی و حمایت ارزشمند نهادهای سیاستگذار و برنامه‌ریز از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد.
 
وی ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و پشتیبانی از همه ذینفعان از فرهنگ مهارت آموزی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: فراگیری آموزش های مهارتی، لازمه اشتغال پایدار در میهن عزیز اسلامی است .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..