چهره مسخی به هولناکی انسان!
نوع گریم نمایش آدمها...به شکل هوشمندانهای بیانگر تغییر و دگردیسی ست. چهره شخصیتها در این نمایش نه کاملاً انسانی و نه کاملاً حیوانی ست. استفاده جزئی از المانهای بصری مربوط به هر حیوان در چهرهپردازی، بهخوبی نمایانگر این مسخ درونی ست. انگار چهرهها درروند این دگردیسی حیوان-انسان، ناگهان در لحظها...
به گزارش یزدی نیوز هفته نامه پرگار به قلم مرتضی یغمایی نوشت: وجوه تمثیلی مواجه انسان و حیوان از دیرباز یکی از موضوعات جذاب در ادبیات بوده است. باوجود استفاده نسبتاً معمول از حیوانات در آثار ادبی مشهوری چون آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوئیس کارول، کتاب جنگل، رمانهای جک لندن و مجموعه کلیلهودمنه در ادبیات کلاسیک ایران، نمایش آدمها گوشت گرگ نمیخورند «ازنظر کاربرد جنبههای ظریف تمثیلی در کنار آثاری چون قلعه حیوانات جورج اورول، دل سگ میخائیل بولگاکف یا مسخ کافکا قرار میگیرد؛ یعنی آثاری که با تکیهبر مفهوم دگردیسی، این رابطه را به ساحتهای فلسفیتر و درونیتری میکشانند تا جایگاه اجتماعی – تاریخی انسانِ بهظاهر متمدن، با جنبههای حیوانی پنهان در او به چالش کشیده شود.
بخش نظردهی بسته شده است..