اهم اقدامات و دستاوردهای اداره کل پست استان یزد

به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت ارائه خدمات دولت خدمتگزار به مردم فهیم استان ، خلاصه ای از مهمترین اقدامات و دستاوردهای مجموعه پست استان بشرح ذیل ارائه می گردد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان یزد ، به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت ارائه خدمات دولت خدمتگزار به مردم فهیم استان ، خلاصه ای از مهمترین اقدامات و دستاوردهای  مجموعه پست استان بشرح ذیل ارائه می گردد.

 

۱-     ساماندهی و بازسازی اماکن و تجهیزات پستی

۲-    ساماندهی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و خودرویی

۳-    راه اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات ازطریق سایت http://eop.post.ir

۴-    راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان

۵-    ایجاد سرویسهای نوین: اعتبار سنجی نشانی شهروندان ،پست من ، توزیع ویژه در روز قبول ، پست مستقیم الکترونیکی(EDM) ، پست مالی ،پست ترکیبی ، تمبر فاخر طلا و نقره، پست لجستیک، پست پخش، پست رسانه ، خدمات ویژه شهروندی (خوش) ، تجارت الکترونیک بین المللی ،سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست.

۶-    حذف قراردادهای غیر اقتصادی و عقد قراردادهای با ارزش افزوده در راستای توسعه خدمات نیابتی و رفاه حال مشتریان با شرکتهای ، سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی از جمله : ثبت اسناد ، شرکت مخابرات ،  پزشکی قانونی ، اداره کل تأمین اجتماعی ، دادگستری ، شهرداری ، اداره کل مالیاتی ، اداره کل دامپزشکی ، بانکهای ملی ، مهر اقتصاد ، مسکن ، رسالت و …..

۷-    راه اندازی و بهره برداری از سیستم یکپارچه مبادله

۸-    تهیه لوازم و تجهیزات جدید نامه رسانی شامل موتورسیکلت، کلاه کاسکت، لباس متحد الشکل، کیف نامه رسانی و باکس موتور سیکلت .

۹-    ایجاد باجه های پستی در ادارات و مکانهای مورد نیاز مردم جهت کاهش تردد و تسریع در دریافت خدمات .

۱۰-بالاتر بودن  سرانه مرسوله پستی در استان نسبت به میانگین سرانه مرسولات پستی در کشور.

۱۱-بهنگام سازی اطلاعات کدپستی  در سطح استان و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی.

۱۲-ارتقاء سیستمهای سخت افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی.

۱۳-استفاده ازتوانمندیهای بخش خصوصی درجهت توسعه خدمات وامکانات پستی درامورقبول وحمل ونقل مرسولات پستی.

۱۴-استفاده از فن آوریهای نوین درجهت بهبود کیفیت خدمات پستی واتوماسیون نمودن باجه های قبول وواحدهای تجزیه وتوزیع.

۱۵-اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع ،راه اندازی باجه ارتباط بامشتری وتهیه امکانات رفاهی برای مشتریان درباجه های پستی .

۱۶-بکار گیری فن آوری های نوین به منظور بهبود فرآیندها و تحقق اصل مشتری مداری.

۱۷-راه اندازی سامانه رهیاب مرسولات موزعین.

۱۸-راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی.

۱۹-  حذف تمبر و نقش تمبر بر روی مرسولات پستی و استفاده از نقش تمبر الکترونیکی.

۲۰-راه اندازی خدمات ویژه شهروندی (خوش)

۲۱-اخذ وجوه مرسولات خرید اینترنتی از طریق دستگاههای MPOS

۲۲-حذف رسید فیزیکی و صدور رسید الکترونیکی خدمات پستی

۲۳-ارسال ثبت دیجیتال

 

۲۴-مهمترین اقدامات به عمل امده درراستای تحقق این طرح اقتصادمقاومتی دراستان  به شرح ذیل است:

برگزاری جلسات کارگروه استانی  GNAFباحضورنمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط

تشکیل کمیته  تخصصی نقشه سرویس های مرتبط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی

به هنگام سازی کامل کدپستی شهرهاو۵۰%روستاهها مطابق با برنامه کشوری

به هنگام سازی بیش از ۸۱۰ هزار رکوردکدپستی(۷۱۷ هزار شهری و۹۳ هزار روستایی)

پایان عملیات تعیین مختصات جغرافیایی ساختمانها درنقاط شهری استان

بخش نظردهی بسته شده است..