در سالجاری:

تماس ۲هزار و ۲۲۵ نفر با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یزد

سالجاری 2 هزار و 225 نفر با خط 123 اورژانس اجتماعی یزد تماس گرفته اند و از خدمات تخصصی این مرکز بهره مند شده اند.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: تعداد ۳هزار و ۵۲۳ نفر نیز  در سال ۹۵ طی تماس با این خط خدمات تخصصی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دریافت کرده اند.

جلیل عفتی افزود: خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یزد به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به عموم مردم هستند و در صورت نیاز توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی برای کنترل بحران اجتماعی ورود می کنند.

وی تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی را یکی از اهداف خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ذکر کرده و گفت: مداخله تخصصی مؤثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از دیگر اهداف این خط است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۶ ماهه امسال اورژانس اجتماعی یزد به ۹۰۰ نفر خدمات تخصصی ارائه داده است گفت: سال گذشته نیز هزار و ۲۵۰ نفر از این مرکز خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دریافت کرده اند.

وی در خصوص فعالیتها اورژانس اجتماعی یزد گفت: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار ، خشونت خانگی ،دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند مشمول خدمات اورژانس اجتماعی می شوند.

عفتی با اشاره به ارائه خدمات سیار اورژانس اجتماعی توسط بهزیستی گفت: این امر به منظور در دسترس قرار دادن خدمات اجتماعی و کلیه خدمات اورژانسی بهزیستی  به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۳۰ نفر در سالجاری از خدمات تیم سیار اجتماعی بهره مند شده اند اظهار داشت: سال گذشته نیز حدود ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات تخصصی این تیم در حوزه روانشناختی،مددکاری، روانپزشکی و حقوقی بهره مند شده اند.

این نشست با حضور قضات دادگستری یزد، کارشناسان آسیبهای اجتماعی بهزیستی با موضوع خدمات اورژانس اجتماعی یزد در حوزه آسیب های اجتماعی برگزار شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..