تکمیل جاده بافق – یزد در ایستگاه آخر
فرماندار بافق از پیگیری مجدانه و افزایش سرعت کار برای تکمیل جاده بافق - یزد خبر داد و گفت:عملیات اجرایی ساخت قطعه پایانی این محور آغاز شده است.
به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده رحمانی اظهار داشت: روکش آسفالت این مسیر تا مسجد ابوالفضل (ع) به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال آغاز شده است.
فرمانداربافق با بیان اینکه از مجموع ۴۳ کیلومتر باقیمانده جاده بافق، ۱۷ کیلومتر آن در ایام الله دهه فجر زیر بار ترافیک رفتهاست افزود: از ۲۶ کیلومتر باقیمانده هم ۶ کیلومتر تحویل سازمان همیاری شهرداری هاست که در یک ماه آینده روکش آن شروع و آسفالت چهار کیلومتر دیگر مسیر نیز از سمت بافق آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: باقیمانده این محور با افزایش نیروی انسانی و ماشین آلات راه سازی با شتاب ادامه دارد و با ساخت پل رودخانه شور به طور همزمان، این محور به زودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
زاده رحمانی با بیان اینکه کار عمده خاکریزی و پرکردن طرفین پل ها با سرعت در پیچ رجب و پل اسدی انجام می شود تصریح کرد: قرارداد پل رودخانه شور محور بافق- یزد با اعتبار هشت میلیارد ریال بسته شده و پیمانکار نیز تجهیز کارگاه کرده و از دو هفته قبل، کار ساخت این پل مهم شروع شده است.
فرماندار بافق با بیان اینکه۶۰ درصد از ترددها متعلق به وسایل نقلیه سنگین است عنوان کرد: به همین علت ضرورت دارد تا روکش آسفالت جاده قدیم بافق – یزد انجام و برای اولین بار از الیاف ژئوگرید در آن استفاده تا مقاومت آن افزایش یابد.
وی همچنین همت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد و شهرستان بافق را یاد آور شد و با بیان اینکه روکش نیمه دوم بلوار خروجی بافق و میدان غدیر انجام شده است خاطر نشان کرد : استفاده از الیاف' ژئوگرید' در این محور باعث می شود تا بتوان ماندگاری ۴۰ درصد آسفالت را تضمین کرد.
زاده رحمانی گفت: برای اولین بار از این تکنولوژی برای افزایش طول عمر آسفالت در مسیر یزد- بافق انجام می شود.
طرح دوبانده سازی محور یزد- بافق دارای ۲ مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به یزد است و از سال ۸۷ آغاز شده و در دولت تدبیر و امید بیشترین اعتبارات به آن اختصاص یافته است.
طول مسر این محور ۱۱۰ کیلومتر است که با پیش بینی اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و اکنون بیش از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بخش نظردهی بسته شده است..