دومین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات یزد
دومین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد با حضور اعضای این کمیته در دفتر مدیرکل حوزه استاندار برگزار شد.
به گزارش یزدی نیوزمدیرکل حوزه استاندار یزد در این نشست با تاکید بر فضاسازی و اطلاع رسانی با هدف زمینه سازی مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات اردیبهشت ماه امسال گفت: در رویکرد تبلیغات و اطلاع رسانی ، اقناع مخاطبان، امید آفرینی و افزایش اعتماد شهروندان به تاثیر آراء آنان در تعیین سرنوشت کشور باید محور قرار گیرد که در صورت تحقق این اولویت ها، مشارکت مردم در انتخابات افزایش می یابد.
عباس حیدری افزود: با توجه به اتمام زمان ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزایش ۱۲ درصدی تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای این انتخابات نسبت به دوره قبل که برای شوراهای اسلامی شهرهای استان رشد ۳۸ درصدی و شوراهای اسلامی روستاها رشد ۵ درصدی را به همراه داشته، زمینه انتخاب گزینه های بهتری را برای این نهادهای مدنی فراهم می کند.
وی تصریح کرد: ارتقاء میزان تحصیلات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در استان که برای دارندگان تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۱۷۰ و ۲۷۰ درصد رشد داشته نیز مبین ورود افراد با تخصص و دانش بالاتر در این انتخابات است.
حیدری همچنین یادآور شد: از ۳۸۰۰ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی در استان ۲۵۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند که در مقایسه با دوره قبل این انتخابات با رشدی ۵۸ درصدی همراه بوده و همچنین آمار داوطلبان جوان برای شرکت در این انتخابات نیز نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.
داوود پاک طینت مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست، برنامه ریزی برای تولید محتوای مناسب با هدف اقناع نیاز مخاطبان را برای افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در زمینه تبلیغات محیطی هماهنگی و تعامل میان فرمانداری و شهرداری های استان ضروری است.
مهدی سلطانی مدیر اتاق خبر واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیما مرکز یزد نیز در این نشست با تاکید بر پرهیز از دوقطبی سازی و رعایت اصل بی طرفی از سوی رسانه ها در انتخابات اردیبهشت ماه امسال گفت: افزایش تعامل روابط عمومی های دستگاه های مختلف با رسانه ها در بهبود اطلاع رسانی و فضاسازی برای انتخابات نقش موثری دارد.
محمد امامی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد نیز لزوم تشکیل کارگروه خبری و رصد و پایش فضای مجازی، راه اندازی کانال در شبکه های اجتماعی، هماهنگی خبرنگاران و رسانه توسط روابط عمومی استانداری و پرهیز از فضای تنش زا در انتخابات را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، فرمانداری و شهرداری یزد و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان نیز پیشنهادهایی را در زمینه تعیین سیاست های اجرایی و برنامه های کمیته اطلاع رسانی مطرح کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می شود.
بخش نظردهی بسته شده است..