کاهش ۲۰درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در ابرکوه

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با اعلام خبر آغاز برداشت ذرت علوفه ای از 120هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان گفت :سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 20درصد کاهش داشته است .

به گزارش یزدی نیوزمهدی غیب الهی علت کاهش میزان کشت این محصول را پر آبخواه بودن این محصول و افت آبهای زیرزمینی بر اثر استمرار دامنه خشکسالی عنوان کرد.
سطح زیر کاشت آن نسبت به سالهای قبل ۲۰ درصد کاهش دارد. برداشت ذرت علوفه ای درسطح ۱۲۰ هکتار وی اضافه کرد: با توجه به دوره کوتاه مدت تولید این محصول و به منظور تامین علوفه مورد نیاز دام های ابرکوه و شهرهای اطراف کار برداشت ذرت علوفه ای تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
غیب الهی ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت با احتساب برداشت ۶۰ تن در هرهکتار و در بعضی مزارع تا ۸۰ تن در هکتار پیش بینی کرد بیش از هفتهزار و ۴۰۰ تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان برداشت شود.
به گفته این مسئول بیش از۵۰ کشاورز در این شهرستان طرف قرارداد تولید ذرت علوفه ای هستند که محصول ذرت آنان با ۲ دستگاه چاپر برداشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: این محصول برای استفاده خوراک دام در دامداری ها به صورت سیلو شده با کیفیت و ماندگاری بالا استفاده می شود.
براساس این گزارش ،سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان ۱۷ هزار هکتار اعلام شده است .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..