استاندار یزد:

باند دوم جاده بافق – یزد امسال باید به بهره‌برداری برسد

بزرگراه بافق – یزد یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار شهرستان بافق است که تعلل در تکمیل آن به ویژه قطعه پایانی که قریب 40 کیلومتر است، تاکنون منجر بروز تصادفات متعددی شده که بعضاً نیز تلفات مالی و جانی شدیدی را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش یزدی نیوزاخیراً نیز تصادف بین یک کامیون و سواری زانتیا منجر به فوت راننده خودوری سواری شد که این حادثه کاسه‌ی صبر مردم بافق را به سر آورد و موجب اعتراضات و تجمعاتی نیز شد.

در همین راستا نیز در جلسه‌ای با حضور استاندار، امام جمعه بافق، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بافق، مدیر کل راه و شهرسازی، پیمانکار طرح و نماینده شورای شهر، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
 "سید محمدرضا سیدحسینی" معاون عمرانی استاندار در ابتدا به بیان گزارشی از نحوه اجرای این طرح پرداخت و اظهار کرد: تعداد ابنیه فنی این قطعه ۱۴۳ دهنه بوده که برابری می‌کند با طول کل مسیر و این در حالی است که با وجود مشکل کمبود اعتبار و با کمک شرکت سنگ آهن مرکزی در سال گذشته، ابنیه فنی آن به جز پل رودخانه شور به اتمام رسید.

در ادامه امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار بافق به بیان سوابق طرح، خطرات جاده‌ای و انتظارات مردم شهرستان اشاره کردند و خواستار تکمیل طرح شدند.

"محمدرضا نقصان محمدی" مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد نیز در ادامه این جلسه از تحویل کل طرح به پیمانکار و حل مشکلات اجرا و داخلی طرح خبر داد.

"سید محمد میرمحمدی" استاندار یزد در پایان با جمع بندی مباحث مطرح شده، سعی و تلاش در جهت تکمیل طرح در سال جاری را دور از انتظار ندانست و خواستار تکمیل این بزرگراه در سال جاری شد و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کرد.

در این نشست همچنین مقرر شد که حسب بررسی انجام شده برنامه زمان‌بندی اتمام طرح پنج ماهه باشد، بررسی مسائل و مشکلات اجرا در طول اجرای عملیات توسط معاون عمرانی استانداری صورت پذیرد و چهارشنبه هفته جاری با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار بافق، اولین بازدید از طرح انجام شود.

همچنین ضمن تحویل کل طرح به پیمانکار، قرار شد که در هفته جاری کلیه ماشین آلات پیمانکار به محل طرح، حمل و طی مدت تعیین شده در کلیه قسمت‌ها مستقر و همزمان سایر عملیات نیز آغاز شود و تحت هیچ شرایطی کار تا تکمیل آن، متوقف نشود.

براساس جمع‌بندی این نشست باید پل رودخانه شور نیز وارد فاز اجرایی شود و مقدمات کار انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شود و در شهرستان نیز همکاری لازم جهت تسریع در طرح صورت پذیرد.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..