پایان چشم انتظاری متقاضیان مسکن در بافق؛

۱۴۵ واحد مسکن اقدام ملی به زودی تحویل بافقی‌ها می‌شود

رئیس بنیاد مسکن بافق با اشاره به اختصاص تاکنون ۳۳ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، از انجام مراحل تفکیک این اراضی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد برای متقاضیان خبر داد و گفت: البته به زودی ۱۴۵ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود.

«علیرضا طالعی» در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: طرح‌های بنیاد مسکن در شهرستان بافق در قالب دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

وی بیان کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، تعداد ۱۴۵ واحد جزو تعهدات بنیاد مسکن بود که عملیات اجرایی ساخت این واحدها به اتمام رسیده و به زودی تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود.

طالعی عنوان کرد: خدمات زیربنایی طرح از قبیل آب، شبکه برق و گاز هم در دست اقدام است که شبکه برق آن با همکاری شرکت توزیع برق شهرستان و استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: تا یک ماه آینده اتصال شبکه به آب شهری هم انجام می‌شود و مراحل بعدی شامل عملیات محوطه سازی و آماده‌سازی طرح با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه خدمات رسان به مرور انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان آورده نقدی متقاضیان بوده و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن ملی است که برای تکمیل واحدها در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق در ادامه نیز خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۷۷۶ نفر متقاضی هم در طرح نهضت ملی شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۱۲ نفر واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند.

وی افزود: این طرح نیازمند زمینی به وسعت ۱۸۰ هکتار است که تاکنون راه و شهرسازی یک قطعه زمین ۳۳ هکتاری به آن اختصاص داده و مابقی زمین طرح بعد از اخذ مجوز از منابع طبیعی به بنیاد واگذار خواهد شد.

طالعی بیان کرد: طرح تفکیک این ۳۳ هکتار در حال حاضر تهیه شده و مراحل تصویب آن نیز در حال انجام است و به محض ابلاغ طرح تفکیک، در آینده نزدیک عملیات اجرایی این فازهای اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی مهمترین مشکل حال حاضر در مورد اجرای این طرح را تفکیک اراضی ۳۳ هکتاری خواند که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری بافق و شورای اسلامی شهر، امیدواریم هرچه سریعتر ابلاغ و عملیات اجرایی در آن آغاز شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همچنین یادآور شد: افرادی که در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام می‌کنند، مالک زمین و سند رسمی می‌شوند اما در مورد افراد عادی، سند عرصه به نام دولت و سند اعیانی به نام خودشان ثبت خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..