وقف مورد بی مهری قرار گرفته است

استاندار یزد احیای وقف را احیای یکی از سنت‌های الهی دانست و گفت: این سنت در گذر زمان و بنابر دلایلی مورد بی مهری قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی، وقف را یکی از موضوع‌های مهم دینی و اعتقادی توصیف کرد و گفت: احیای وقف، احیای یکی از سنت‌های الهی بوده و باید به عنوان یک موضوعی اولویت دار به آن نگاه کرد و مسائل مربوط به آن دنبال شود.

وی با بیان اینکه وقف در گذر زمان و بنابر دلایلی مورد بی مهری قرار گرفته است، افزود: مظلومیت وقف، تکلیف مضاعفی برای رسیدگی فوری به مسائل و موضوعات این بخش را ایجاد می‌کند.

استاندار یزد با اشاره به انعطاف کمتر مباحث مربوط به وقف به دلیل احکام حاکم بر آن و نیت واقفین و در مقابل، الزام دستگاه‌ها به رعایت قوانین و ضوابط مجموعه خود، خاطرنشان کرد: باید با خلاقیت، نبوغ و نوآوری از قوانین برای ایجاد ظرفیت‌هایی برای پیشبرد هر چه بهتر مسائل حوزه وقف بهره برد.

وی بر تشکیل کمیته مشترکی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با مرکز سرمایه گذاری شهرداری یزد، برای رسیدن به چارچوبی به عنوان مبنای سرمایه گذاری‌های مشترک بین این دو مجموعه تاکید کرد.

فاطمی ادامه داد: همزمان با اقدام مذکور، کمیته سرمایه گذاری در موقوفات با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و مسائل و موضوعات مربوط به ۱۰ طرح شاخص این حوزه، به صورت مصداقی بررسی و حل شود.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم، باید مصوبه‌ای از سوی دستگاه‌های نظارتی برای تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه اخذ شود، تصریح کرد: به منظور ایجاد تفاهم بیشتر بین دستگاه‌ها در خصوص مباحث مربوط به وقف و موقوفات، احیای وقف و حل مسائل مربوط به آن شورای وقف استان تشکیل و جلسات آن به صورت ماهیانه برگزار شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..