سالروز ۱۷ شهریور در یزد گرامی داشته شد

همایش «مروری بر ۱۷ شهریور ۵۷ و پیامد‌های آن» در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۱۷ شهریور، نخستین و موثرترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که مردم با حضور در میدان ژاله سابق خواستار تغییر حکومت شدند.

رحیمی نژاد افزود: حوادث ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ اوج مظلومیت انقلاب و خون آشامی و رذالت عاملان این حادثه را می‌رساند، بنابراین یادآوری و بیان خاطرات آن دوران برای نسل نوجوان و جوان ضروری است.

وی تصریح کرد: امروزه نیازمند یادآوری و بازگو کردن شرایط و ظلمی هستیم که در آن دوران صورت گرفت تا به فراموشی سپرده نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اداهم داد: برای اثبات عدم صلاحیت و ددمنشانه بودن رژیم پهلوی همین بس که با یک طراحی و با قصد انجام بزرگترین جنایت تاریخ در ۱۷ شهریور ۵۷ به دستور مستقیم آمریکای جنایتکار در چند ساعت حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از مردم عزیزمان شهید شدند.

همچنین به مناسبت روز هفدهم شهریور حجت الاسلام سید محمد علی مدرس وامقی امام جمعه دهستان نصرآباد با همراهی جمعی از مسئولان با خانواده شهیدان گرانقدر علی طایفی، اکبر زمان زاده، احمد طایفی، حسین طایفی، محمدعلی طایفی، سید، ولی الله جلالی، امرالله جعفرپور، مهدی ابوطالبی و محمد زمان زاده و همچنین جانبازان سرافراز اسلام برادران حسن دهقانپور، عباس تقوی، محمدرضا طایفی، و رضا خانی) دیدار و از صبر و مقاومت آنان تجلیل کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..