مهمترین اقدامات انجام شده اداره کل پست استان یزد

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان گسترده ترین شبکه ارتباطی کشور نقش زیر بنایی در توسعه اقتصادی و بهره وری ملی ایفا می نماید . این صنعت بزرگ انسانی همواره کوشیده است تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی ،رشد توان اقتصادی ،نوآوری در خدمات و محصولات ،ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی ،تأمین رضایت ذینفعان،توانمند سازی و توسعه سرمایه انسانی گام های بلندی را بر دارد.
اين شرکت با رويکردهاي نوين و با استفاده از تجربه کشورهاي موفق و همچنين بازنگري در فعاليت ها و اصلاح اساسي در ساختارهاي فني، مالي و سازماني، تحولي چشمگير را در عرصه خدمت رساني موجب گرديده و پويايي، سرآمدي و تأمين رضايت ذينفعان را به عنوان هدف غايي خود تعيين نموده است.
آنچه در ادامه آمده ، مروري بر اهم اقدامات صورت گرفته می باشد:

۱- حذف انحصارات و صدور مجوز به بخش غیردولتی برای ارائه خدمات پستی به مردم
الف) واگذاری بخش قبول مرسولات پستی به بخش خصوصی با ایجاد تعداد۷۵ دفتر پیشخوان دولت، ۱۹دفتر ict روستایی و تعداد ۷۴ نمایندگیهای پستی روستایی و ۱۱ نمایندگی قبول شهری در جهت سهولت دسترسی مردم به خدمات پستی
ب‌) برقراری تعداد ۳۹ خطوط مبادله حمل و نقل و مبادله مرسولات درون استانی با بخش خصوصی(روستایی – شهری)
۲- برقراری۴ خط مبادله برون استانی دولتی با استانهای اصفهان ،هرمزگان، کرمان وتهران.
۳- ارائه سرویس و خدمات پستی به روستائیان عزیز ، علیرغم پراکندگی زیاد روستاها و غیر اقتصادی بودن ارائه سرویس از طریق ایجاد ۷۴ نمایندگی پستی و ۱۹ دفتر ict روستائی.
۴- ساماندهی و بازسازی اماکن ، تجهیزات پستی و ناوگان حمل و نقل و خودرویی
۵- ژئوکدسازی کدهای پستی در۲۱ شهر استان یزد
۶- انعقاد بیش از ۱۵۰ نوع قرارداد با دستگاههای مختلف اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی جهت انجام خدمات نیابتی درراستای تامین انتظارات و نیازهای مشتریان ، جلوگیری از اتلاف وقت و تردد های غیر ضروری مردم
۷- ایجاد بسترهای لازم ( راه اندازی سرویس های تجارت الکترونیک و پست مستقیم)جهت توسعه سرویس خرید و فروش اینترنتی ، توسعه کسب و کار شرکت های نوپا و استارت آپ ها ، ایجاد فرصت اشتغال ، رونق تولید و رشد اقتصادی پایدار.
۸- بکارگیری و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای فن آوری های نوین درجهت بهبود ارائه کیفیت خدمات پستی ، تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و کاهش هزینه ها با راه اندازی سامانه های فنی و تخصصی در امورپست ازجمله : سیستم پرداخت الکترونیک کرایه پستی مرسولات خرید اینترنتی با دستگاه MPOS – راه اندازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری(paperless)- راه اندازی سامانه خرید و فروش بازار الکترونیک – سرویس سفارش الکترونیکی تمبر شخصی http://estamp.post.ir/- راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان – راه اندازی سامانه رهیاب موزعین – راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی http://newtracking.post.ir/- راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان(سینا) http://sina.post.ir/- راه اندازی سامانه eop.post.ir http:// جهت ثبت و پاسخگویی به شکایات مشتریان-راه اندازی سرویس احراز نشانی
۹- پیگیری اجرای پروژه ملی اقتصاد مقاومتی مدیریت نشانی مکان محور GNAF
(Geo Coded National Address File) (پایگاه نشانی ژئو کد شده)
۱۰-كسب رتبه برتر پست استان يزد در ستاد اقامه نماز در بین دستگاههای اجرایی استان
۱۱-ایجاد و راه اندازی مركز نوآوري پست، تجارت الكترونيك و لجستيك پيشرفته شعبه يزد
۱۲-ساماندهي و ايجاد خطوط پستي جديد درون استاني جهت سهولت و تسريع در رهسپاري و مبادله مرسولات پستي شهرستانها

 

بخش نظردهی بسته شده است..