ارسال ۶۱۸ اثر به جشنواره فیلم رضوی در یزد

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از ارسال 618 اثر به جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد 253 اثر مستند و 365 فیلم داستانی بوده که به دبیرخانه یازدهمین دوره این جشنواره در استان ارسال شده است.

به گزارش یزدی نیوز،علی غیاثی ندوشن در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به تهران با ۱۸۹ اثر است افزود: یزد با ۵۷ ، اصفهان ۴۷ و قم با ۳۵ اثر در رتبه بعدی قرار دارند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته، طرح هشت قدم در جشنواره یاد شده اجرا شد و در سالجاری هم با توجه به موفقیت در دوره قبل، این طرح با عنوان طریق الرضا(ع) برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح کارگاههای تدوین، نویسندگی ، فیلمنامه نویسی و صدا همراه با نمایش اجرا می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره و بهره گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تمام آثار جشنواره باید در راستای اهداف جشنواره و در قالب یکی از موضوعات ارزشی و دینی ، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی باشد اظهار داشت :موضوعات جشنواره یازدهم با عناوین 'فرهنگ رضوی' شامل احادیث ، حکمت ها ، داستان ها ، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی ، یاران و خادمان امام ، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و موضوع 'سبک زندگی رضوی' شامل تمام آثاری است که ضمن ایجاد فضای معنوی، جلوه ای از مفاهیم دینی ، اسلامی ، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی اعلام شده است.
وی گفت:یازدهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه سالجاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن نیز ۲۱ مردادماه همین سال برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..