تشکیل اتاق فکر، راه حل رونق کشاورزی در استان یزد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: با تشکیل اتاق فکر می‌توان علی رغم خشکسالی و کم آبی به کشاورزی استان یزد رونق داد.

به گزارش یزدی نیوز، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با تشکیل اتاق فکر و با بهره گیری از فکر و اندیشه به خصوص نسل جوان و خوش فکر نه تنها می‌توان موانع و مشکلات موجود بر سر راه کشاورزی از جمله خشکسالی و کم آبی را برطرف کرد بلکه می‌توان کشاورزی را رونق داد و روستا‌ها را احیا کرد
آیت الله ناصری اظهار داشت: اگر فکر و اندیشه در برنامه ریزی‌ها نباشد و تغییر و تحول و حرکت نو و جدید به وجود نیاید؛ کشور از حرکت و رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها باز می‌ماند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه همه موانع و مشکلات و عقب ماندگی در بخش‌های مختلف کشور از جمله کشاورزی معلول نداشتن اتاق فکر است، گفت با راه اندازی اتاق فکر در همه زمینه‌ها از جمله بخش کشاورزی و استفاده از فکر و اندیشه جوانان می‌توان برای همه مشکلات راهکار پیدا کرد.
آیت الله ناصری، با بیان اینکه اگر دنبال رشد و توسعه و رفع موانع و مشکلات هستیم باید فکر و اندیشه و تغییر و تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما در کشاورزی استان یزد شاهد راه اندازی گلخانه‌ها با مصرف آب کمتر از ۱/۳۰ محیط باز هستیم این نتیجه تفکر و اندیشه است با این شیوه ما می‌توانیم خشکسالی و کم آبی در استان را کنترل کنیم و به کشاورزی رونق دهیم.
وی با اشاره به مشکلات و کمبود خوراک دام و گرانی و کمبود مرغ و شیر و … گفت: با حرکت جهادی و استفاده از تفکر و اندیشه و برنامه ریزی دقیق می‌توان نسبت به تولید این محصولات در استان و سایر استانها، مشکل کمبود آن‌ها را برطرف و در تولید آن‌ها خودکفا شد.
مهندس وکیلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در ابتدای این دیدار به فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و همچنین چالش‌ها و موانع بخش کشاورزی استان یزد اشاره کرد و گفت در بخش دام و طیور در استان یزد رونق بسیار خوبی ایجاد شده، ولی متأسفانه کمبود و گرانی نهاده‌ها و خوراک‌های دامی این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه خوراک دام تقریبا ۹۰ درصد با آب مجازی یعنی به صورت واردات تأمین می‌شود، افزود: این رویه به دلیل کمبود آب استان یزد می‌تواند یک فرصت و به دلیل وابستگی می‌تواند یک تهدید باشد که می‌توان با اختصاص بخشی از گلخانه‌های استان یزد بخصوص گلخانه‌هایی که در مناطق با کیفیت آب پایین هستند به تولید علوفه، این مشکل را تا حدی برطرف کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی استان یزد را عدم تأمین آب مجتمع‌های دامی و گلخانه‌ای دانست و خواستار هم فکری و مساعدت در راستای رفع این مشکل شد.
وکیلی، با اشاره به ظرفیت صنایع کنجدی استان یزد و سرمایه گذاری‌های خوبی که در این خصوص صورت گرفته بخشی از اقدامات این سازمان از جمله اختصاص بخشی از مناطق هرات و مروست به کشت محصول کنجد را یادآور شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..