اصولگرایان در بحران اضافه نامزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سکانس‌های آخر نمایش وحدت در میان اصولگرایان اکران می‌شود. نقال‌های این جریان که چندان هم با بازی سیاست این روزها آشنا نیستند،هر روز برای سنجش افکار اسامی‌را روانه بازار سیاست می‌کنند که بدون مشتری باز می‌گردد. این جریان آنقدر در ماه‌های منتهی به انتخابات واژه وحدت، ائتلاف و اتحاد را به زبان آورده که این کلمات پر مغز دیگر در میان مردم به شوخی سطحی تبدیل شده‌است. در آخرین اقدامات، لیست‌هایی را جریان‌های نزدیک به این جبهه در فضای مجازی ورسانه‌ها مشغول انجام ماموریت‌ هستند، منتشر کردند. لیست اول اسامی‌تاریکی که نام حتی یکی از آنها برای زمین زدن این جریان کافی بود! اما نام برخی افراد در این لیست آنقدر تیره بود که بلافاصله بازیگردانان این جریان همزمان با دریافت بازخورد‌های منفی از ارائه این لیست در فضای مجازی به زودی آن را رد کردند.

  لیست‌های مجازی ولی واقعی
بازی دوم از زمانی شروع شد که  رسانه‌های نزدیک به این جریان چارت کلی محافظه‌کاران را نمایش دادند. در این ادعا که مربوط به لیست تهران بود، درج شد:«لیست ۳۰نفره ائتلاف اصولگرایان در تهران با ۴ روحانی، ۶ زن و ۱۴ داوطلب جوان در لیست نهایی می‌شود.»در حالی که سکوتی مشکوک این جریان را فرا گرفته بود، لیستی مشابه همین چارت کلی در فضای مجازی منتشر شد. لیستی که در آن خبری از اصولگرایان معتدل و طرفداران اکثریت مجلس فعلی نبود.نکته دیگر این لیست اختصاص دادن بیش از ۲۵ درصد لیست به جریان پایداری بود. افرادی که گفته می‌شود سهم بیشتری می‌خواهندواحتمال زدن زیر میز ائتلاف در روزهای آخر و ارائه لیستی جدا از جانب آنها وجود دارد. موتلفه که تمام دارایی‌‌اش را به پای پایداری نیز داد هم از این لیست سهمی‌نداشت و تنها آل اسحاق را آنها در لیست منتشره قرار دادند! 
  واهمه اصولگرایان از انشقاق
هر چند حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفته است تا قبل از تأیید نهایی فهرست اصولگرایان در جلسه شورای مرکزی ائتلاف، اسامی‌مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌ها صرفاً گمانه‌زنی است، اما حسن بیادی از چهره‌های تاثیرگذار در روی‌کار آمدن احمدی‌نژاد و به  قدرت رسیدن اصولگرایان در سال ۸۴ که این روزها دوباره به صحنه بازگشته است، با انتقاد از سکوت سران جریان محافظه‌کار،گفت: لیست ائتلاف اصولگرایان باید جامع و مانع بوده و از هرگونه اظهار نظر انحرافی دور باشد. حسن بیادی در حاشیه جلسه شورای عالی جبهه‌ایستادگی‌ایران اسلامی‌گفت: ائتلاف اصولگرایان با توجه به شرایط فعلی کشور، قطعا برای نظام و آینده کشور بسیار مفید و سازنده خواهد بود. سخنگوی جبهه‌ایستادگی در ادامه افزود: با توجه به تعدد احزاب و گروه‌های سیاسی معتقد به اصولگرایی باید تاکید کرد که اگر ائتلاف اصولگرایان منتهی به ارائه لیستی شود که از همه گروه‌ها و احزاب اصولگرا در آن باشند آن وقت نتیجه مطلوب خواهد بود و مشارکت حداکثری را نیز در پی خواهد داشت. بیادی تاکید کرد: اصولگرایان نباید اجازه دهند که لیست نهایی انشقاق سیاسی را در بین احزاب اصولگرا به‌وجود آورد. وی تاکید کرد: لیست ائتلافی باید جامع و مانع بوده و از هرگونه اظهار نظر انحرافی دور باشد. سخنان بیادی سرشار از دلهره و ترس است. واهمه ای که شاید به دلیل حضور جریان پایداری و تندرو که عامل اصلی شکست اصولگرایان در ۹۲ بود، باشد.
  اختلاف،آن چیز که عیان بود!
موضوع قابل توجه دیگر خط خوردن نزدیکان احمدی‌نژاد یا بهتر بگوییم جریان یکتا از لیست اصولگرایان است. افرادی که از همان ابتدا مشخص بود که قابلیت حضور در لیست را ندارند و برای ایجاد سیاهی لشکر وارد میدان شده‌اند. افرادی که احتمال دارد در صورت خط خوردن نهایی از این ائتلاف، مانند پایداری‌ها به جریان پشت کرده و به دنبال راه خودبروند و این جریان را تکه‌تکه کنند.البته از ابتدا نیز مشخص بود،انحصارطلبان محافظه کار حتی راه را برای پیشرفت همفکران‌شان هم باز نمی‌گذارند. از همان سال ۹۲ که ائتلاف ۲+۱ تبدیل به رقابت یک به یک شد. از همان‌ جا روسای جلیلی نتوانستند پا روی هوای نفس سیاسی خود بگذارند و اتحاد را در پیش بگیرند!نتیجه‌ای که در این بین بیش از هر چیز به چشم می‌آید، حضور مهره‌های ناکارآمد برای انتخابات است، افرادی که شاید سابقه کاری آنها بیش از هر چیز معرف آنها باشد.
   اضافه نامزدهای اصولگرا
البته ناگفته نماند علت اصلی این بحران، تعدد نامزدهای تایید صلاحیت شده در این جریان است که سران این طیف سیاسی را با مشکل مدیریت کاندیدا مواجه کرده‌است. همه گروه‌های سیاسی حاضر در جبهه اصولگرایان انتظار دارند در لیست‌های مربوطه باشند و این نیز به مشکل و دردسری بزرگ برای آنها تبدیل شد‌ه‌است. این درحالی است که جناح رقیب این جریان، به دلیل رد صلاحیت‌های انجام شده، حتی در برخی از شهرها نامزدی برای معرفی در این کارزار سیاسی ندارند.

بخش نظردهی بسته شده است..