یزد برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز سال خوشآمدگویی به یزد با هدف آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری و امکانات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی استان برگزار شد.

 "سیدمحمدرضا سیدحسینی" معاون عمرانی استاندار یزد در این جلسه که با حضور کمیته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و کمیته برنامه‌ریزی و آمار ستاد تسهیلات خدمات سفر و تنی چند از مسئولان استان برگزار شد، ضمن تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان در رابطه با اسکان مسافران و میهمانان نوروزی در ایام نوروز ۹۴، اظهار کرد: در راستای استفاده بهینه مردم از روستاهای هدف گردشگری لازم است بحث روستاهای گردشگری که اکنون در سراسر کشور مطرح است، به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی با همکاری امور روستایی استانداری درخواست‌ها را بررسی و روستاهای هدف را به مردم معرفی کند تا در ایام عید، شاهد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از این روستاها باشیم.

سیدحسینی خاطرنشان کرد: لازم است جهت اسکان مسافران نوروزی، شهرداری همکاری مستمری با اداره کل آموزش و پرورش به عمل آورد و مدارس قبل از پایان سال به صورت بهینه و مناسب برای پذیرایی از مسافران سال خوشآمدگویی به یزد، آماده شود.

"مصطفی فاطمی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد نیز در این جلسه نزدیکی کویر و کوهستان، همزیستی ادیان، معرفی یزد به عنوان شهر نساجی سنتی ایران، یزد مرکز سلامت ایران و همچنین معرفی یزد به عنوان پایتخت معماری ایران را پنج محور اصلی گردشگری استان دانست.

وی افزود: تا سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۵ طرح گردشگری و در طول برنامه پنج ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۰۰ طرح زیرساختی گردشگری در استان به بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد پنج طرح بزرگ ملی و ۳۹۵ طرح استانی خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق تصویب نامه ابلاغی از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استان‌ها، ستادهای اجرایی خدمات سفر لازم است برای ساماندهی و ارتقای خدمات سفر در نوروز ۱۳۹۵، کمیته‌های چندگانه تخصصی اعلام کرده و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف را از طریق کمیته‌های تابعه با ترکیب پیشنهادی اعضا در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین کمیته خدمات حمل و نقل، کمیته خدمات امداد و نجات و امور زیر بنایی، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته خدمات اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم  بازار، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی تبلیغات و امور فرهنگی، کمیته برنامه ریزی و آمار، کمیته ستاد هماهنگی خدمات سفر به عنوان کمیته‌هایی که در سال ۹۵ فعالیت خواهند داشت، عنوان کرد.

فطمی گفت: هر کدام از این کمیته‌ها زیر نظر ستاد هماهنگی خدمات سفر به عنوان متولی خدمات سفر و با برنامه‌ریزی کامل فعالیت‌های خود را به انجام خواهند رساند.

گفتنی است، اعلام تعداد کیوسک‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر تا نیمه بهمن به دبیرخانه ستاد، چاپ اقلام تبلیغاتی برای توزیع بین گردشگران با آرم سال خوشآمد توسط میراث فرهنگی و شهرداری‌ها، معرفی رابطین ستاد و لیست کشیک به دبیرخانه ستاد، بررسی وضعیت کمپینگ‌ها و محل‌های اسکان مسافران، وضعیت عمومی پاکیزگی و آراستگی شهر، اعلام تعداد ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی رایگان از مسافران از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..