رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

قانون میثاق مشترک همه دست اندرکاران امر انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با تأکید به اینکه مسئولیت مجریان در درجه اول برگزاری سالم و قانونمند انتخابات است افزود: قانون به عنوان میثاق مشترک همه دست اندرکاران امر انتخابات اعم از هیأت های اجرایی و نظارت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، " محمد علی طالبی " در جلسه آموزشی – توجیهی اعضای هیأت اجرایی حوزه انتخابیه یزد و اشکذر با تقدیر از زحمات و تلاشهای اعضای هیأت اجرایی به ویژه اعضای هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در بررسی صلاحیت نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیأت اجرایی به عنوان نمایندگان مردم و معتمدین محلی در قانون به عنوان مجری اصلی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: باید با التزام به قانون و فراگیری موارد مربوط به انتخابات زمینه ساز برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری همزمان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بعد داخلی و بین المللی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: در بعد داخلی برگزاری همزمان دو انتخابات که جایگاه بسیار والایی در قانون اساسی دارند برای اولین بار یک مسئولیت سنگینی را بر دوش مجریان گذاشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اضافه کرد: با توجه به اینکه برای اولین بار این دو انتخابات برگزار می شود در بحث قوانین و آئین نامه ها با موانع و مشکلاتی روبرو بودیم که با همکاری و تعامل وزارت کشور و شورای نگهبان بخش هایی از آنها مرتفع شد.

" طالبی " در ادامه ابراز داشت: بعد دیگرمربوط به مقطعی است که کشور از یک بحث سیاسی مثل موضوع هسته ای و توافق برجام بیرون آمده و در آستانه تحول بزرگی که همان مجلس قدرتمند در کنار دولت است که بتواند زمینه هماهنگی همه ارکان نظام را برای خدمت رسانی صادقانه و هر چه بهتر به مردم فراهم سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با مهم دانستن انتخابات در بعد بین المللی افزود: با وجود فعالیت های گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی و مسائلی که از کینه ورزی از سوی برخی کشورهای منطقه برای ایران اسلامی ایجاد نموده اند چیزی جز تضعیف اقتدار نظام نیست که برگزاری موفق انتخابات و حضور گسترده مردم می تواند ضمن تثبیت ثبات و امنیت، زمینه افزایش اقتدار کشور را در تعاملات بین المللی فراهم سازد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با تأکید به اینکه مسئولیت مجریان در درجه اول برگزاری سالم و قانونمند انتخابات است افزود: قانون به عنوان میثاق مشترک همه دست اندرکاران امر انتخابات اعم از هیأت های اجرایی و نظارت است.

" طالبی " با بیان اینکه دوره های آموزشی برای تمامی مجریان امر انتخابات برگزار خواهد شد گفت: دوره های آموزشی ویژه اعضای هیأت های اجرایی در حال انجام است و در آینده نیز این دوره ها برای کارشناسان، اعضای شعب و حتی ویژه نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

وی نقش اعضای هیأت های اجرایی را در افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات مهم دانست و افزود: مشارکت حداکثری راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود نیز بر همین مسأله تأکید داشته اند و حتی از افرادی که به نوعی نظام را قبول ندارند نیز دعوت به حضور در انتخابات کرده اند.

" محمد علی طالبی " اضافه کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، در مناسبات بین المللی مهم است و این مسئولیت بر عهده هر ایرانی است که فارغ از تفکرات و سلایق سیاسی با تحقق مشارکت حداکثری اعتبار و عزت بیش از پیش را برای این کشور به وجود آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مشارکت بالای مردم را منوط به ایجاد اعتماد عمومی در سطح جامعه دانست و افزود: حضور گروه های سیاسی در انتخابات که در چارچوب نظام  قرار دارند نیز می تواند یکی از دلایل عمده افزایش نرخ مشارکت مردم باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان ابراز داشت: خوشبختانه اعضای هیأت های اجرایی از تجربه بسیار خوبی در بحث انتخابات برخوردارند و هدف از برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء سطح دانش و نیز استفاده از تجارب و نظرات همدیگر است.

بخش نظردهی بسته شده است..