دستگیری عامل اخاذی از دختر ۱۴ ساله در یزد

رئیس پلیس فتا یزد با بیان این‌ که انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مسبب هتک حیثیت و اخاذی از سوی کلاهبرداران می‌شود، گفت: عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر 14 ساله در یزد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌ که به دنبال شکایت والدینی مبنی بر اخاذی از دخترش در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت، اظهار کرد: دانش‌آموز ۱۴ ساله با توجه به ایام قرنطینه و گوشی که والدین برایش تهیه کرده بودند، با همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد گروهی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ کرده و در خصوص امور درسی که مجازی مدیریت می‌شده، تبادل نظر می‌کردند که همزمان نیز فردی با بارگزاری پیامی ادعا می‌کند که با دیدن عکس چهره قادر به تشخیص بعضی از بیماری‌ها اعم از کم خونی است.

 
وی افزود: دختر نوجوان به اقتضای کنجکاو بودن، عکسی از چهره خود ارسال و بعد از ساعتی با پیامی مواجه شده که چنانچه فیلمی از رقص خود ارسال نکنید، عکس شما با عنوان مبتذل و مستهجن در فضای مجازی منتشر خواهد شد که خوشبختانه وی با هوشیاری لازم بلافاصله با خانواده خود مطرح کرده و آنان نیز اقدام به پیگیری و شکایت کردند.
 
رئیس پلیس فتای یزد گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و با هماهنگی قاضی پرونده اقدامات لازم را جهت دستگیری متهم انجام دادند.
 
سرهنگ ابوطالبی توصیه کرد: در ایام مبارزه با کرونا و حضور در خانه لازم است والدین با ارتقاء سواد رسانه‌ای هم‌پای فرزندان در فضای مجازی حضور داشته و نظارت کافی را با استفاده از نرم افزارهای کنترل فرزند، جهت امنیت خانواده داشته باشند.
 
رئیس پلیس فتا یزد ادامه داد: به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته و یا برای کسی ارسال نکنید، فضای مجازی یک فضای اشتراکی است از سوی دیگر برخی از افراد انگیزه مالی برای شیادی ندارند و تنها انگیزه‌ای که سبب می‌شود فرد تصاویر خصوصی افراد را منتشر کند، انتقام جویی است.
 
وی افزود: کاربران جوان و نوجوان خصوصا دختر توجه داشته باشند تحت هیچ شرایطی عکس های خود را در گروه های خانوادگی و همکلاسی انتشار ندهند و هوشیار باشند که افراد شیاد به بهانه ازدواج به آنها نزدیک نشوند و از اعتماد شما سوء استفاده نکنند.
 
به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ابوطالبی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..