تدوین «درسنامه آموزشی» ویژه دانش‌آموزان روستایی و عشایری در یزد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: درسنامه آموزشی ویژه دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی در این استان تدوین و به مناطق روستایی و عشایری ارسال شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سعیده بهادرزاده» با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های منسجم آموزشی در ایام کرونا، اظهار کرد: بسته آموزشی با عنوان «درسنامه» در تمامی پایه‌های دوره ابتدایی ویژه دانش‌آموزانی که دسترسی به هیچ گونه امکاناتی ندارند به خصوص در مناطق روستایی و عشایری استان یزد تهیه و توزیع شده است.

 
وی احصاء آمار تفکیکی دانش‌آموزان را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دانست و افزود: با توجه اطلاعات دریافتی اکثریت  دانش‌آموزان به فضای مجازی، اینترنت و شبکه آموزش دسترسی داشته و از این طریق مباحث آموزشی را دنبال می‌کنند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص نحوه آموزش دانش‌آموزان مناطق عشایری و کمتر برخوردار که امکان استفاده از شبکه آموزش و فضای مجازی را ندارند گفت: با شناسایی این دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون دو حلقه لوح فشرده حاوی فیلم‌های تدریس شبکه آموزش و فیلم‌های تدریس سرگروه‌های آموزشی استان و کاربرگ‌های لازم با رعایت تمامی نکات بهداشتی به شهرستان و مناطق ارسال شده است.
 
بهادرزاده در ادامه با بیان این‌که برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری که دسترسی به هیچ گونه امکاناتی ندارند بسته آموزشی با عنوان «درسنامه» تدوین شده است، تصریح کرد: این بسته به منظور آموزش خودآموز تهیه و تدوین شده و با رعایت تمامی نکات بهداشتی، توسط معلمان و راهبران توزیع می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مسئولیت اصلی آموزش برعهده معلم همان پایه است، ارتباط لازم معلمان روستایی و چندپایه از طریق تلفن یا فضای مجازی با دانش‌آموزان برقرار گردیده  و آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم جهت تداوم آموزش در این ایام خاص صورت می‌گیرد.
 
بهادرزاده اظهار کرد: در هر منطقه آموزشی شماره راهبران آموزشی- تربیتی و برخی سرگروه‌های آموزشی تحت عنوان «طرح صدای معلم» در اختیار خانواده‌های مناطق روستایی و محروم قرار گرفته و تا رفع مشکلات آموزشی و تربیتی با آنان خواهند بود.
 
این مسئول افزود: توزیع لوح فشرده و درسنامه‌های تهیه شده برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایری هیچ گونه هزینه‌ای در بر نداشته و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
 
 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد،‌ بهادرزاده در پایان به مجاهدت‌های معلمان دوره ابتدایی در راستای تداوم آموزش و روشن نگه داشتن مشعل تعلیم و تربیت اشاره کرد و از تمامی مدیران، معاونین، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی که با تلاش خود هرخانه را تبدیل به یک مدرسه نموده و مسئولانه و عاشقانه نگذاشتند آموزش تعطیل شود، تشکر و قدردانی کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..