رئیس سازمان مدیریت یزد اشاره کرد:

شناسایی برنامه‌های اقتصادی اولویت‌دار برای جهش تولید در یزد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از شناسایی و تدوین برنامه‌های اقتصادی اولویت‌دار برای جهش تولید در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مجتبی حسینی پور» در دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در محل تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت :جلسات اقتصاد مقاومتی با موضوع شناسایی و تدوین برنامه‌های اقتصادی اولویت‌دار برای تحقق شعار سال برگزار می‌شود.

 
وی گفت: بنا به تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان و برای پرهیز از موازی کاری، برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید در همین ستاد انجام خواهد شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان راهبری موضوع را برعهده خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: در دومین جلسه ستاد، دستگاه‌های که در بهبود فضای کسب و کار و تسریع در انجام فرایندهای تولید و ارتقاء سرمایه‌گذاری در جهت جهش تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی نقش موثر دارند، برنامه‌های خود را ارائه کردند.
 
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین بخش صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی و نیز طرح‌هایی که تا پایان سال ٩٩ به بهره برداری می‌رسند را از دیگر فعالیت‌های اقتصادی اولویت‌دار در برنامه‌های مرتبط با جهش تولید در استان نام برد.
 
حسینی پور اضافه کرد: در جلسات آتی ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه‌های سایر دستگاه‌های مرتبط بررسی خواهد شد و در نهایت طرح‌های اولویت‌دار استان جمع بندی و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همچنین استفاده از مشارکت عمومی – خصوصی در بهره‌برداری از طرح‌ها و بالفعل کردن ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده را دیگر ملاحظات مربوط به طرح‌های جهش تولید دانست.
 
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان همچنین افزود: لازم است طرح و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی متناسب با دستور العمل ملی تدوین طرح‌های جهش تولید تهیه شود.
 
وی از مشارکت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال به عنوان یکی از راهبردهای ستاد اقتصادی مقاومتی استان نام برد و خواستار مشارکت انجمن‌های خصوصی در حوزه تولید برای پیشبرد امور مرتبط با جهش تولید در استان شد. 
 
به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان یزد، حسینی پور همچنین تدوین برنامه‌ها با توجه به مباحث پسا کرونا برای حفظ اشتغال و تولید را از دیگر موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..