فرماندار تفت:

کسبه و صنوف مجوز سامانه سلامت را در دید عموم نصب کنند

فرماندار تفت خطاب به اصناف و بازاریان این شهرستان خواست پس از کسب مجوز فعالیت از سامانه سلامت، آن را در دید عموم نصب و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مورد درخواست وزارت بهداشت، فعالیت کنند.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا نوکار»با یادآوری نقش کسبه در کنترل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از تصمیمات اتخاذ شده در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان، تعطیلی بعضی از اصناف پرخطر و کاهش ساعت کاری اصناف کم‌خطر بود به طوری که کسبه و بازاریان شهرستان تفت با وجود همه مشکلات و مسائل مالی از این تصمیمات شهرستانی تبعیت کرده و با تعطیل کردن مغازه‌های خود در نقاط شهری و روستایی تفت، گام‌های بلندی به‌منظور کاهش فراگیری این ویروس و حفظ سلامتی مردم برداشتند.

 
وی افزود: در اجرای مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مصوباتی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به‌ منظور تعطیلی تعدادی از اصناف کشور ابلاغ که این بخش از جامعه نیز بار دیگر با همتی ستودنی در اجرای این طرح بزرگ مسئولان شهرستان را همراهی کردند که نمونه بزرگ این همکاری را در روز طبیعت در تمام نقاط شهرستان تفت شاهد بودیم.
 
وی با بیان این که از ابتدای هفته جاری با شروع مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (هوشمند)، اجازه بازگشایی به تعدادی از اصناف کم‌خطر از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا صادر شد، گفت: در این راستا، اصناف و بازاریان شهرستان اقدام به بازگشایی مغازه‌ها و محل کسب‌ و کار خود کردند.
 
فرماندار تفت خطاب به کسبه و بازاریان خواستار مراجعه آنان به پرتال https://salamat.gov.ir/ و اقدام به درخواست صدور مجوز صنوفشان  شد و گفت: کسبه مجوز صادر شده را در دید عموم نصب و تمامی پروتکل‌های بهداشتی مورد درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را باید رعایت کنند.
 
وی تاکید کرد: همه اصناف به‌ جز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها، فقط تا ساعت ۲۰ اجازه فعالیت دارند و بعد از این ساعت ادامه فعالیت آنان غیرقانونی خواهد بود.
 
 به نقل از روابط عمومی فرمانداری تفت، نوکار در پایان نیز ضمن تقدیر مجدد از همکاری اصناف و کسبه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مداوم و مستمر همه دستگاه‌ها، مسئولان و نیروهای امدادی و کادر بهداشت و درمان هر چه سریع‌تر شاهد از بین رفتن ویروس کرونا در کشور باشیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..