دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه یزد افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه استان افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد در این آیین گفت: افتتاح دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه استان در کنار سایر اقدامات و تحولات انجام شده در دوران مدیریت کانون وکلا دادگستری از افتخارات  این مرکز است.

 
وی با بیان این که در این مسیر شاید ضعف، مشکلات و نواقصی هم  وجود داشته باشد، افزود: باید دست در دست هم و با اتحاد به پیش بروید و دستگاه قضا هم در اندازه وسع خود، شما را در مسیر این حرکتی که در دوران تحول قوه قضائیه آغاز کرده‌اید، شما را یاری می کند.
 
دهشیری ابراز امیدواری کرد تا شاهد تشکیل هیچ پروندهای در این دادسرا نباشیم و در این باره افزود: تحقق این آرزو در گرو تمرکز بیشتر به بحث آموزش به ویژه در حوزه اخلاق حرفه ای، ارتقای دانش حقوقی، مهارت اتباطی و رفتاری و افزایش نظارت‌هاست.
 
وی افزود: وکیل از یک سو به لحاظ ارتباط با جامعه و قرار گرفتن جز مشاغل خدماتی مانند پزشکان و مهندسان برای کسب درآمد متکی به مشتریان خدمات خود است که این سبب می شود تا در برخورد با آنان قواعد حاکم و قوانین رایج بر بازار تبعیت کند.
 
دهشیری تصریح کرد: وکیل از سوی دیگر هر چند رابطه استخدامی با قوه ندارد اما چون زیستش به زیست قوه قضائیه گره خورده انتظار می رود تا در تقویت نظام قضایی در راه رسیدن به هدف خود یاریگر دستگاه قضا باشد و همچنین به عنوان حافظ و امین منافع موکل خود باید وفاداری را رعایت کند لذا وکیل  با این سه نقش مختلف حساسیت کار و پیچیدگی وکالت را بالا برده است و همین امر سبب نظارت و قوانین انتظامی و حرفه ای شده است.
 
وی با بیان اینکه دفتر هر وکیل یابد به یک دفتر صلح و سازش تبدیل شود، تصریح کرد: باید تا می توانیم در دوران پساکرونایی گسست اجتماعی که به واسطه فاصله گذاری اجتماعی ممکن است به وجود  آید را برطرف و از سوی دیگر وکلا در پرونده و دعاوی احتمالی خانوادگی سعی کنند در تحکیم روابط خانوادگی اهتمام جدی را معمول دارند.
 
دهشیری در ادامه با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) که می فرمایند نزدیکترین شما در روز قیامت به من کسی است  که راستگوترین، امانتدارترین، وفا دارترین به عهد، خوش خلق ترین و نزدیکترین شما به مرم باشد، تصریح کرد: وکالت یکی از حرفه های های پیچیده و موثر در سطح جامعه است و در واقع این صفات که نبی مکرم اسلام می فرمایند ویژگی هایی است که هر وکیل خوب باید از آن بهره مند باشد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که هر مجموعه‌ای برای موفقیت خود باید به سه مولفه گزینش، آموزش و نظارت اهتمام جدی داشته باشد، گفت: انشالله کانون وکلای قوه قضائیه استان با رعایت این موارد و نظارت موثر شاهد تشکیل هیچ پرونده تخلف انتظامی و حرفه‌ای نباشد.
 
نماینده عالی دستگاه قضا در استان یزد با اشاره به ویژگی های برجسته دینی و فرهنگی مردم استان، افزود: این باعث شده تا سلامت  مجموعه اجرایی استان  نسبت به سایر استان های کشور وضعیت بهتری را داشته باشد.
 
«فرهنگ فاضلی» رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان نیز گفت: در آغاز سال و با توجه به شرایط کشور این کانون در راستای مسئولیت اجتماعی خو د برآن شد تا قدمی هر چند کوچک را در جهت قدردانی از زحمات جامعه پزشکی  به عنوان خط مقدم مقابله با شیوع کرونا ویروس و تمامی افرادی که در راه ریشه‌کن کردن بیماری کرونا در این شب‌ها، خواب و زندگی را از خود دریغ کرده‌اند، بردارد.
 
وی افزود: در این راستا ۴۰۰ نفر از وکلای کانون استان اعلام آمادگی کردند تا همگام با  مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در سراسرکشور، تمامی خدمات حقوقی اعم از قبول وکالت، مشاوره و معاضدت پزشکان، کادر درمانی و پرسنل بیمارستان‌های اختصاصی تشخیص و درمان بیماری کرونا را با تایید و اعلام آن وزارتخانه به صورت رایگان برای مدت ۶ ماه تقبل کنند.
 
 به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، فاضلی در ادامه با اشاره به لزوم افتتاح دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه استان، گفت: در این راستا پیگیری های لازم انجام و دو نفر از اعضای این کانون به عنوان دادیار به تهران معرفی شدند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..