برگزاری رزمایش کمک به نیازمندان با محوریت مراکز نیکوکاری یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: رزمایش کمک به نیازمندان با محوریت ۸۲ مرکز نیکوکاری در استان یزد برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا در حال اجراست.

به گزارش یزدی نیوز«محمد شجاعان» با بیان این که مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت و گسترش است، گفت: رزمایش کمک به نیازمندان با محوریت ۸۲ مرکز نیکوکاری در استان یزد برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا در حال اجراست.

 
وی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز نیکوکاری دیگر در سطح استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری استان یزد در قالب کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدمات به نیازمندان کمک شد.
 
 به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، شجاعان ادامه داد: کمک‌های ارائه‌شده از سوی مراکز نیکوکاری به محرومان در زمینه‌های جهیزیه، مسکن، معیشت، لوازم ضروری زندگی، فرهنگی و آموزش، اشتغال و وام قرض‌الحسنه بوده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..