شناسایی و برخورد قضایی با مدیر پیج غیراخلاقی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان یزد: فردی که در اینستاگرام با ایجاد صفحه ای، اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی با ۳۰ هزار دنبال کننده کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی در جهت پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌ها، صفحه‌ای با موضوع انتشار محتوای غیر‌اخلاقی در اینستاگرام شناسایی که اقدام اصلی ایجادکنندگان این صفحه انتشار فیلم و عکس‌های غیر‌اخلاقی بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی و اقدامات فنی، مدیر صفحه مربوطه که اقدام به بارگزاری محتوای غیر‌اخلاقی کرده بود احضار شد که دو روز بعد از موعد مقرر به دلیل عدم حضور در پلیس فتا با هماهنگی قاضی مربوطه در منزل خود دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.
این مقام انتظامی با بیان هشدار به کاربران گفت: کارشناسان پلیس فتا با هوشیاری و سرعت عمل بالا و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه‌های اجتماعی را رصد و با موارد مجرمانه پس از مستندات سازی و اخذ دستور قضایی در جهت پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای اقدامات لازم را اعمال می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان یزدگفت: یکی از جرایمی که در فضای مجازی به چشم می‌خورد جرایم فحاشی و توهین و تحقیر اجتماعی به افراد بوده، لذا کاربران بدانند انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم بوده و پلیس فتا با عاملان، برخوردی قانونی و جدی خواهد داشت.
سرهنگ ابوطالبی در ارستای ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای کاربران افزود: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیر‌اخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است لذا والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی بوده و بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبر نظارت داشته و جلوی ورود و فعالیت آن‌ها را در اینگونه صفحات را بگیرند.
وی از شهروندان خواست در مواجهه با هر‌گونه موارد مشکوک در فضای سایبر مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..