معاون دامپزشکی یزد:

هر گونه فراوری گوشت تنها با اخذ مجوز دامپزشکی مجاز است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد با بیان این که هر گونه فراوری گوشت تنها با اخذ مجوز دامپزشکی مجاز است، تاکید کرد: بسته‌بندی به تنهایی ملاک بهداشتی بودن فراورده‌های خام دامی نیست بلکه بسته‌بندی باید دارای برچسب کامل مشخصات باشد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد رضا متوسل الحسینی» گفت: بر اساس ماده ۳۱ قانون تعزیرات حکومتی اقدام به فراوری گوشت مورد عرضه اعم از قطعه بندی، بی استخوان کردن، فیله کردن، شنیسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است.

 
وی در ادامه اظهار کرد: هر گونه قطعه بندی، فیله کردن باید در واحدهای مجاز بسته بندی که دارای پروانه بهداشتی بهره‌بردای از دامپزشکی است و زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی صورت گیرد.
 
این مسئول افزود: باید توجه داشت که بسته‌بندی به تنهایی ملاک بهداشتی بودن فراورده‌های خام دامی نیست بلکه  بسته‌بندی باید دارای برچسب کامل مشخصات شامل کد بهداشتی دامپزشکی، نام واحد، آدرس ، نوع محموله و تاریخ تولید و انقضاء باشد.
 
به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، متوسل الحسینی در پایان از مردم خواست در با توجه به شیوع بیماری کرونا از خرید گوشت قطعه بندی شده و فیله مرغ به صورت فله یا با بسته بندی بدون برچسب یا با برچسب غیر استاندارد خودداری کنند و شنیسل و جوجه کباب زعفرانی را در منزل یا از واحدهای دارای پروانه بهداشت تهیه کنند.
 
منبع:ایسنا یرد

بخش نظردهی بسته شده است..