حمایت از کسب و کارهای آنلاین تنها راه رونق اقتصادی در کشور

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد با بیان این‌که کسب و کارهای سنتی و بازار نمی‌تواند برای مدت طولانی تعطیلی باشد گفت: سیاست فروش، مبتنی بر فرآیند دیجیتال از جمله ضرورت‌های اجرایی برای رونق اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا قمی» با اشاره به این‌که کسب و کارهای مبتنی بر فرآیندهای دیجیتال، در همه برهه‌ها به ویژه شرایط بحرانی شیوع کرونا نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: فارغ از بحث شیوع کرونا در شرایط عادی هم رفت و آمدهای غیرضروری تهدیدی جدی برای تأمین سلامت عمومی جامعه است.

 
وی جلب حمایت اقشار مختلف برای کاهش آمد و شدهای درون شهری را ضروری دانست و افزود: حمایت از کسب و کارهای آنلاین از جمله راهکارهای موثر برای کاهش تردد غیرضروری در سطح شهر است.
 
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد در ادامه با بیان این‌که بسیاری از کسب و کارهای سنتی می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش فروش و ارتباط مستمر با مشتری اقدام کنند، گفت: علاوه بر آسیب‌ها متعدد یکی از دستاوردهای شیوع کرونا، رونق کسب و کارهای دیجیتالی است.
 
قمی فروش مبتنی بر فرآیند دیجیتال را از جمله ضرورت‌های اجرایی برای توسعه و رونق اقتصادی دانست و بیان کرد: روش‌های مختلف و ساده‌ای در این حوزه وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات در دستور کار این شورا برای تجمیع امکانات دیجیتالی و کسب و کارهای مجازی بومی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تمام شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای دیجیتالی از جمله الزامان اجتناب ناپذیر در مدیریت شهری است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر اعمال سیاست کسب و کارهای دیجیتال در برخی از حوزه‌های اقتصادی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در حال تدوین پروتکل‌های فروش مجازی ویژه تمام حوزه‌های اقتصادی و بازار است.
 
وی پروتکل‌های اقتصادی با استفاده از فضای مجازی را تجربه‌ای جدید عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد این شیوه یکی از موثرترین راهکارهای اجرایی برای تحقق کامل اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی و تأمین پایدار سلامت عمومی است.
 
قمی با بیان این‌که کسب و کارهای مختلف نمی‌توانند برای مدت طولانی تعطیل شوند، افزود: مردم باید هرچه سریعتر آموزش همزیستی با این ویروس نوظهور را فرا گرفته و فرهنگ لازم بین اقشار مختلف اشاعه داده شود.
 
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد راه‌اندازی سیستم نظارتی دقیق و قوی برای کسب و کارهای مجازی را از دیگر ضرورت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: سامانه شهربین از جمله ظرفیت‌های موجود در یزد است که نقش مهمی در جذب مشارکت مردم برای ثبت تخلفات در حوزه فاصله گذاری اجتماعی ایفا می‌کند.
 
این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این‌که طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است شورای شهر با جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و سرمایه‌های اجتماعی نسبت به تجمیع ظرفیت کسب و کارهای مجازی در یزد اقدام کند، خاطرنشان کرد: شهرداری از جمله دستگاه‌های مدیریتی است که در صورت نیاز آماده حمایت از کسب و کارهای مجازی در یزد است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..