مدیر عامل هلال احمر یزد:

طرح غربالگری هلال احمر در یزد موفقیت‌آمیز بود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری و تب سنجی هلال احمر استان در مبادی ورودی شهرهای استان باتوجه به اهداف مدنظر، گفت: در زمان فعالیت پایگاه‌های غربالگری هلال احمر قریب ۵۷۶ هزار نفر غربالگری شدند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محسن حرازی زاده» در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که هدف از اطلاعرسانی در مورد اقدامات هلال احمر در جریان مبارزه با بحران کرونا بزرگنمایی فعالیت‌های صورت گرفته نیست، گفت: امیدواریم با کمک رسانه‌ها خدمات این جمعیت به نحو مطلوب به مخاطبان معرفی شود و از طرفی با شفاف‌سازی امور، اثربخشی خدمات خود را افزایش دهیم.

 
وی افزود: اطلاعرسانی در مورد خدمات ارائه شده همچنین منجر به تقویت اعتماد عمومی نسبت به فعالیت‌های هلال احمر می‌شود و مانع از جایگزینی برخی اخبار و اطلاعات نادرست از طریق فضاهای مجازی جهت مخاطبان می‌شود.
 
وی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ نفر به عنوان پرسنل هلال احمر استان، گفت: ماهیت کار هلال احمر به نحوی است که بیشتر از توان اعضا و داوطلبان خود که در همه رده‌های سنی و مشاغل مختلف هستند، بهره گرفته می‌شود و برحسب توانمندی و آموزش‌های ارائه شده به آنها شاهد موفقیت‌ها و کاستی‌ها در فعالیت‌ها هستیم.
 
حرازی زاده با بیان این که در طول سال و به طور معمول شاهد فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر در استان هستیم، تصریح کرد: هرچند هلال احمر با توجه به نزدیکی به ایام نوروز بحث ارائه خدمات سفر را دنبال می‌کرد ولی بروز بجران کرونا و شیوع این بیماری باعث شد تا روند کار جمعیت متفاوت از سالهای گذشته شود و به سمت پیشگیری و مقابله با کرونا سوق یابد.
 
وی گفت: از ابتدایی ترین اقدامات قبل از ابلاغ دستور العمل کشوری استقرار تیم‌های غربالگری و تب سنجی در پایانه مسافربری و راه آهن یزد بود که در ادامه به مبادی ورودی‌ استان و شهرها گسترش یافت به نوعی تعداد این پایگاه‌ها در مقطعی به ۲۵ نیز رسید.
 
به گفته وی، در مقطع زمانی فعالیت این پایگاه‌ها در مجموع ۱۵۹۶ نفر روز داوطلب از حوزه جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در مجموع تعداد ۲۴۴ هزار و ۳۸ خودرو با جمعیتی معادل ۵۷۵ هزار و ۶۶۱ نفر را مورد غربالگری قرار دادند که از این تعداد ۱۳۲۹ نفر تب دار و ۸۳۳ نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه هلال احمر استان یزد از این اقدام علاوه بر پبام هشدار به مردم در مورد خطر ابتلا به این بیماری، ایجاد آرامش در بین مردم بود که براساس ارزیابی‌ها در این خصوص موفق عمل کردیم.
 
به گفته وی، البته عملآ بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی و تصمیم ستاد کشوری و به رغم موفقیت در اجرا، پست‌های غربالگری هلال احمر حسب مصوبه کشوری فعالیت خود را متوقف کردند.
 
وی از دیگر اقدامات هلال احمر در قالب برخی زیرساختها مانند خانه‌های هلال را تهیه و تامین برخی نیازهای بخش درمان ذکر کرد و گفت: در همین راستا و تا تاریخ ١٩ فروردین، ٦٥١١عدد گان، ۲٥٤٩ عدد کلاه، ٣٣٨٠ عدد ساق دست، ۸٥٨٢ عدد پاپوش ، ۱٧٠٠ عدد ماسک و ٣٠٢٢ عدد لباس محافظت شخصی تولید شد.
 
مدیر عامل هلال احمر استان با بیان این که خوشخبتانه داوطبان در برخی امور جلوتر از مجموعه ستادی هلال احمر بودند، بیان کرد: به حمد الهی از تامین مواد اولیه توسط خیرین تا مشارکتهای مردمی برای تولید ماسک و سایر اقلام و پشتیبانی جهت تامین و توزیع اقلام، چرخه خوبی در هلال احمر شکل گرفت.
 
حرازی زاده از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت علاوه بر کارهای آموزشی و اطلاعرسانی را گندزدایی و ضدعفونی معابر و خودروها و تامین و توزیع بسته‌های غذایی جهت نیازمندان ذکر کرد و گفت: در حوزه داوطلبان طرح هاتفان امید نیز دنبال شد که طی آن برای خانواده های مبتلا به کرونا پرونده تشکیل و با همکاری مددکاران بیمارستان‌ها، کمک هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شد که بعضاً نیز بیشتر از این مقدار مبلغ به برخی خانواده‌ها کمک شد.
 
این مسئول با تاکید بر مدیریت خوب مسئولان ارشد استان در رابطه با مهار این بیماری در مقایسه با برخی دیگر استانها، گفت: بروز این بحران در کنار تمام خساراتی که تاکنون وارد کرده، فرصت مغتنمی برای اثبات توانمندی‌های هلال احمر و تجدید بیعت اعضاء این جمعیت بود.
 
حزاری زاده در پایان از همکاری رسانه‌ها و هنرمندان نیز قدردانی کرد و با تاکید بر اهتمام همه مردم به در خانه ماندن برای قطع چرخه این بیماری، اعلام کرد: هلال احمر ازهر طرح و ایده ای که  بتواند ایفاگر نقشی از سوی هلال احمر در جهت شکست کرونا باشد، حمایت خواهد کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..