فقدان زیرساخت‌های درمانی علت اعزام کرونایی‌های ابرکوه به یزد

فرماندار شهرستان ابرکوه علت عمده اعزام بیماران کرونایی ابرکوه به مرکز استان را راه‌اندازی نشدن دستگاه سی‌تی‌اسکن و کمبود تخت‌های بخش ICU بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» به تشریح اقدامات انجام شده توسط ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ابرکوه پرداخت و گفت: به دنبال تشکیل این ستاد در شهرستان در قالب کمیته‌های متعدد، در حوزه درمان یک بخش از بیمارستان ابرکوه جهت بستری بیماران کرونایی مجهز و راه‌اندازی شد.

 
وی گفت: علاوه بر این فضای فیزیکی مناسبی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی فراهم و چند دستگاه آمبولانس نیز جهت اعزام بیماران به مرکز استان اختصاص یافت.
 
کاظمی نسب یکی از معضلات بیمارستان ابرکوه در وضعیت کرونا را فقدان دستگاه سی‌تی‌اسکن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان خریداری شده اما راه‌اندازی نشدن آن و همچنین کمبود تخت‌های بستری در بخش ICU، کار را برای کادر درمان سخت‌ کرده به طوری که افراد گاهاً جهت تشخیص و درمان اجباراً به مرکز استان اعزام می‌شوند.
 
اجرای طرح غربالگری برای ۹۸ درصد ابرکوهی‌ها
 
فرماندار ابرکوه همچنین از اعزام بیش از ۵۰ فرد مشکوک به مرکز استان خبر داد و یادآور شد: حدود ۳۰۰ نفر از بیماران مشکوک به کرونا توسط تیم‌های واکنش سریع شناسایی شدند و ضمن ارجاع به مراکز درمانی، اطرافیان درجه یک تا سه آنان نیز شناسایی شده و مشاوره‌های لازم را دریافت کردند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ درصد مردم ابرکوه در سامانه غربالگری سلامت و در این باره ۴۰۳۰ غربالگری شده و آموزش‌های لازم نیز به آنان ارائه شده است.
 
کاظمی نسب در حوزه اقدامات پشتیبانی نیز به مسدودسازی ورودی‌های شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: در ابتدا ایستگاه‌های غربالگری به منظور کنترل و شناسایی مسافران در چهار مسیر ورودی به ابرکوه ایجاد شد که رفته‌رفته با کسب اجازه از استان این ایستگاه‌ها به محلی جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان تبدیل شد.
 
پایش سلامت ۵۵۰۰ خودرو ورودی به ابرکوه
 
این مسئول تأکید کرد: قریب به ۲۶۰ نفر از نیروهای ناجا، بسیج، هلال‌احمر، سپاه و نیروهای مردمی در ایستگاه‌های نامبرده تاکنون در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ خودرو را از نظر بررسی علائم اولیه کرونا غربالگری کرده و مانع ورود بیش از ۲۵۰ خودرو غیربومی به شهرستان شدند.
 
وی اضافه کرد: گردان امام حسین(ع) ابرکوه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، پس از تصویب ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا، سالن ورزشی شهید شیخی را به عنوان نقاهتگاه بیماران بهبود یافته کرونایی تجهیز کرده است.
 
کاظمی نسب ابراز کرد: اصناف از زمان اعلام عمومی با ستاد فوق همکاری داشته و واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند و در حوزه صنعت نیز برخی صنایع که امکان تعطیلی آنان وجود داشت به طور کامل تعطیل شده و چند مورد معدود هم که امکان تعطیلی نداشته، با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
وی ضمن قدردانی از کمیته بسیج مردمی شهرستان متشکل از گروه‌های جهادی، بسیج، هلال‌احمر، هیئت‌امنا تکایا و مؤسسات مردم‌نهاد، گفت: تاکنون بیش از ۵۳ هزار ماسک توسط بانوان جهادگر شهرستان تهیه و پس از استریل شدن در داخل شهرستان توزیع شده است.
 
فرماندار ابرکوه یادآور شد: کمیته مردمی همچنین تاکنون ۱۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه کلر را تهیه و توزیع کرده است که به‌ زودی ساخت مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل را نیز آغاز خواهد کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..