امام جمعه یزد:

جهش تولید در حوزه ماشین آلات و مواد اولیه مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست، گفت: جهش تولید در حوزه ماشین آلات و مواد اولیه مورد توجه باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به موضوع بررسی وضعیت صنایع استان در شرایط فعلی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون کشور با شیوع ویروس کرونا روبرو است، باید تلاش شود واحدهای صنعتی و تولیدی تأمین کننده نیازهای مردم، تمام تمام دقت در رعایت موارد بهداشتی را برای کارگران و کارمندان و تولیدات خود داشته باشند.

 
وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در این ایام به آن توجه ویژه ای صورت گیرد، بحث تأمین نیازهای اساسی مردم برای ماه‌های آینده به ویژه ماه مبارک رمضان است و با توجه به اینکه اکنون شرایط تولید و عرضه در کشور با مشکلاتی روبرو است، باید سعی شود محصولاتی از جمله گوشت مرغ را ذخیره سازی کنیم که هم مرغداری‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و هم نیازی به واردات مرغ از دیگر کشورها نداشته باشیم.
 
ناصری با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید افزود: بحث جهش تولید به دو حوزه تولید محصولات کارخانه‌ها و ماشین آلات و مواد اولیه باز می‌گردد که هیچ‌یک از این دو موضوع نباید مورد غفلت واقع شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یک زمانی است که بحث تولید محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد و برای خودکفایی کشور محصولات بهتر و بیشتر تولید می‌شود که کار خوبی است اما کافی نیست و تا زمانی که به تجهیزات توجه نشود، نمی‌توان اقتصاد کشور را بی نیاز از بیگانگان کرد.
 
وی با بیان اینکه تحریم فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت همه جانبه کشور است، اظهار داشت: در حالی که ما نمی‌توانیم از خارج کشور مواد اولیه و ماشین آلات را تأمین کنیم باید رو به تولید ماشین آلات بیاوریم و به این ترتیب نه تنها نیاز کشور را برطرف کنیم بلکه زمینه صادرات این وسایل را نیز فراهم آوریم.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: اکنون در جهان بسیاری از کشورهایی که اتکای به نفت دارند از جمله عربستان سعودی با مشکلات زیادی روبرو شده و مجبور به تبادل با روسیه برای بالا بردن قیمت نفت شده‌اند ولی ایران که در تلاش است اقتصاد بدون نفت را تقویت کند، باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرد و زمینه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.
 
ناصری، یکی از دیدگاه‌های اشتباه در ارتباط با اقتصاد بدون نفت را اتکا به معادن دانست و گفت: درست است که معدن می‌تواند کشور را تا حدی به پیش ببرد ولی معادن هم مانند نفت پایان پذیر هستند و اگر تکیه ما به آن باشد پس از چند سال دوباره به مشکل بر می‌خوریم.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش استفاده شود و با بکارگیری درست و مناسب نخبگان، زمینه تولید کامل تمام ماشین آلات و تجهیزات را فراهم آورد.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز نجات کشور از تمام مشکلات و تحریم‌ها است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مصون شدن کشور در برابر فشارها، تحریم‌ها و تکانه‌های اقتصادی جهان است و به طور قطع توجه به تحقق جهش تولید به معنای شعار سال در تمام حوزه‌های محصولات، ماشین آلات و مواد اولیه، می‌تواند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را به بالاترین حد ممکن برساند.
 
امام جمعه یزد با تاکید مجدد بر تأمین نیازهای ضروری مردم در شرایط فعلی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی مردم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند، لازم است تدابیر لازم برای تأمین نیازهای اساسی مردم انجام شود تا خدای ناکرده با کمبود در هیچ حوزه‌ای مواجه نشویم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..