راه‌اندازی پویش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اهدای خون در یزد

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد با اشاره به کاهش سطح ذخیره خون همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: پویش «نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون» از ۱۸ فروردین در یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«سعید ذاکری»، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدا خون بین اقشار مختلف به ویژه بانوان، اظهار کرد: افزایش شاخص اهدای خون بانوان و توجه به نقش آنان در بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی و همچنین تامین ذخیره خون موردنیاز بیماران یکی از ضرورت‌های اجرایی در مواقع بحرانی نظیر شیوع ویروس کرونا است.

 
وی با بیان این‌که هرکجا بانوان پا در میدان می‌گذارند، آن عرصه درخشش و برجستگی بیشتری می‌یابد، افزود: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.
 
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی طرح جهادی اهدای خون در قالب«پویش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون»، گفت: کاهش سطح ذخیره خون همزمان با شیوع ویروس کرونا از جمله مهمترین اهداف این پویش اجتماعی است.
 
ذاکری تصریح کرد: بدینوسیله از بانوان استان دارالعباده دعوت کرد همچون سایر عرصه‌ها در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار دهند.
 
این مسئول با بیان این‌که اکنون میزان اهدای خون بانوان در استان یزد تقریبا سه درصد بوده و چه خوب است که بانوان استان با توجه به شرایط فعلی، از تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۹۹  که مزین به روز سلامتی است آغازگر پویش خودجوش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون باشند.
 
وی بیان کرد: وقتی مادر یک خانواده یا بانویی جوان خون خود را اهدا می‌کند فرهنگ خانواده را در مورد اهدای خون افزایش داده و نگرش جامعه را نسبت به باورهای غلط موجود تغییر می‌دهد.
 
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد در پایان ضمن دعوت از همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان جهت تحقق این پویش، از عموم بانوان استان دعوت به عمل آورد تا با ثبت نام و ارسال نام و نام‌خانوادگی خود به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۰۵۰  در راستای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر یاری گر این پویش باشند.
 
این پویش در مرحله اول با همکاری اداره کل انتقال خون استان از تاریخ ۱۸فروردین ماه ۹۹ به مدت یک هفته آغاز بکار خواهد کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..