یادگار سومین شهید محراب مطرح کرد: کمک یک میلیارد و ‌ ۵۰۰ تومانی یزدی‌ها برای مقابله با کرونا با محوریت خانه فرهنگ صدوقی

یادگار سومین شهید محراب و مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی از جمع آوری بیش از ۱۵ میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیرین استان با محوریت این خانه برای مقابله با کرونا و توزیع بین خانواده‌های آسیب دیده ناشی از این بیماری در قالب بسته‌های بهداشتی و معیشتی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمجید وفایی, [۰۵.۰۴.۲۰ ۱۴:۳۶]

یادگار سومین شهید محراب مطرح کرد:
کمک یک میلیارد و ‌ ۵۰۰ تومانی یزدی‌ها برای مقابله با کرونا با محوریت خانه فرهنگ صدوقی
یادگار سومین شهید محراب و مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی از جمع آوری بیش از ۱۵ میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیرین استان با محوریت این خانه برای مقابله با کرونا و توزیع بین خانواده‌های آسیب دیده ناشی از این بیماری در قالب بسته‌های بهداشتی و معیشتی خبر داد.
 
به گزارش یزدی نیوز، ‌روز شنبه ۱۶ فروردین ماه "‌حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی" در جمع خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد ‌گفت: پس از اینکه ‌بیماری کرونا در استان شرایط ویژه بهداشتی و معیشتی برای مردم ایجاد کرد، با رایزنی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(‌ره)، مسئولان ‌استان ‌و دادستانی یزد انجام شد خیرانی در حوزه‌های مختلف مالی، عملیاتی و اجرایی وارد میدان شدند و با همدلی آنها، کار تأمین نیازهای بهداشتی و معیشتی توسط خیران با محوریت خانه فرهنگ صدوقی انجام شد.
یادگار سومین شهید محراب ادامه داد: ۱۰ هزار بسته حفاظتی و بهداشتی برای توزیع بین خانواده های آسیب دیده تهیه شد که تاکنون با استفاده از نیروهای مردمی ۹ هزار بسته آن توزیع شده است.‌
 
بسترسازی برای مشارکت مردم، هدف خانه فرهنگ صدوقی
 
‌حجت الاسلام صدوقی افزود: هدف ما از اعلام عمومی  جمع آوری کمک در این حوزه به مشارکت طلبیدن مردم استان بود و دغدغه ما این است که مردم عادت کنند در مواقع بحران به کمک یکدیگر بیایند از طرفی تلاش ما این بود که قوت قلبی برای کادر درمانی استان باشیم.
مدیر خانه فرهنگ صدوقی خاطرنشان کرد: نیازهای بیمارستان های استان اغلب ماسک، گان، ‌دستکش، مواد ضد عفونی کننده و لوازم یکبار مصرف بود و هر آنچه که در یزد وجود داشت حتی کمتر از قیمت قبل از شیوع کرونا به سرعت تهیه شد.‌
 
توزیع ۵ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا
 
 یادگار سومین شهید محراب با بیان اینکه با هویدا شدن ابعاد اقتصادی بیماری کرونا و تأثیری که این ویروس بر اقتصاد خانواده‌های یزدی گذاشت، در این حوزه نیز وارد عمل شدیم و ۵ هزار بسته معیشتی تأمین و از طریق گروه‌های مختلف از جمله هیئت‌های مذهبی، مؤسسات خیریه شناسنامه دار، پایگاه‌های بسیج و…. در دو مرحله بین خانواده‌های آسیب دیده در سطح استان توزیع شد.
وی با اشاره به ساز و کار برخی بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه، ادامه داد: در گام بعدی برای حمایت از مشاغلی که در این مدت صاحبان آنها آسیب دیده اند، تلاش شده تا حساب خیران را ‌به این بانک‌ها منتقل کنیم تا از محل امتیاز گردش حساب آنها، تسهیلاتی با تنفس در اختیار اقشاری که از شیوع بیماری کرونا آسیب اقتصادی دیدند، قرار گیرد.
مدیر خانه فرهنگ صدوقی با اعلام آمادگی پزشکان و روانپزشکان استان برای کمک به مردم در شرایط قرنطینه خانگی، افزود: تلاش ما بسترسازی و الگوسازی است و قصد مداخله ‌تخصصی نداریم و امیدواریم با حضور و مشارکت بزرگان، بتوانیم تبعات کرونا در حوزه های مختلف را کاهش دهیم و در پایان نیز مجددا گزارش کاملی با اعداد و ارقام دقیق به مردم اعلام خواهیم کرد.
حجت الاسلام صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود از دیگر اقدامات خیری خانه فرهنگ صدوقی در این مدت را کمک به تامین نیازهای بهداشتی کادر خانه های بهداشت، مراکز درمانی و هلال احمر با توجه به اینکه آنها نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، عنوان کرد.‌
 
نیازمند کمک های فرهنگی، هنری و فکری ‌هستیم
 
 یادگار سومین شهید محراب گفت: علاوه بر کمک های مالی خیرین و مردم نیازمند کمک های فرهنگی، هنری و فکری هنرمندان و صاحبان فرهنگ و اندیشه استان برای کاهش و جبران خسارت ها و آسیب های ناشی از شیوع بیماری کرونا هستیم که امیدواریم در این رابطه نیز همکاری و مساعدت لازم را شاهد باشیم.
حجت الاسلام صدوقی در پاسخ به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست همه این اقدامات را ناشی از لطف خداوند و اعتماد مردم به خانواده سومین شهید محراب دانست و با قدردانی از تمام خیران استان ابراز امیدواری کرد: با این همدلی و مشارکت در روزها ‌و ماه های آینده شاهد ریشه‌کن شدن بیماری کرونا باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برنامه‌های فرهنگی خانه فرهنگ صدوقی در سال ۹۹ و پس از پایان بحران کرونا، ‌گفت : دنیای بعد از کرونا هنوز مبهم است اما با این وجود تلاش ما این است که شب‌های فرهنگ را همچنان ادامه دهیم، موضوعات آن را کاربردی‌تر و تخصصی تر کنیم ‌و همچنین در صدد برگزاری شب یزد در تهران برای یزدی تباران مقیم تهران به صورت فصلی هستیم.
مدیر خانه فرهنگ صدوقی در پایان سخنان خود به تشریح برنامه ریزی های انجام شده در حوزه کتاب سال، عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه ادیان و مذاهب برای گسترش رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر صدوقی و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری پرداخت.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..