سرفه خشک شایع‌ترین علامت بیماران کرونایی در یزد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مراجعه نیمی از بیماران یزدی با سرفه خشک به بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سلمانی گفت: بر اساس آمارها، شایع‌ترین علامت در بین افراد بستری شده سرفه خشک بود به طوری که نیمی (۴۹ درصد) از افراد بستری شده سرفه خشک و ۴۷ درصد نیز تب خفیف داشتند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۷ درصد افراد بستری شده با علائم تنگی نفس و مشکلات تنفسی، ۱۳ درصد بیماران با درد عضلانی و کمتر از سه درصد با کاهش سطح هوشیاری مراجعه داشتند و سه بیمار از دست دادن حس بویایی را ذکر کردند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأکید کرد: مقایسه روند بستری بیماران در استان نشان می‌دهد در مجموع از هفته اول فروردین موارد قطعی و بهبود یافته استان نسبت به موارد مشابه کشوری از وضعیت مناسب تری برخوردار است.
 سلمانی با بیان بهبودی هزار و ۹۷۸ نفر در استان ادامه داد: در صورت ادامه همکاری مردم و استمرار در خانه ماندن طی روز‌های آینده و به شرط ادامه و تقویت اقدامات انجام شده در زمینه ایزولاسیون، قرنطینه و درمان بیماران، شاهد تثبیت و حتی کاهش موارد جدید در استان طی روز‌های بعد باشیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در پایان عنوان کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه کنی بیماری کرونا از حضور در سطح شهر و دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند و در خانه بمانند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..