محدودیت‌های ترافیکی در استان یزد تا ۲۰ فروردین تمدید شد؛ توجه همگانی الزامی است

با توجه به تمدید محدودیت‌های ترافیکی تا ۲۰ فروردین در استان یزد، لازم است که مردم بیش از پیش نسبت به رعایت این محدودیت‌ها توجه داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزدر طول روزهای گذشته یکی از نگرانی‌های مهمی که در ارتباط با شیوع کرونا ناشی از افزایش تردد در کشور و یزد وجود داشت، افزایش ترددها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بود که با مدیریت خوبی که در اعمال محدودیت های ترافیکی صورت گرفت، این نگرانی برطرف شد و ترددها در سطح شهر یزد به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرد.

 
مردم یزد عمدتا در روز ۱۳ فروردین در خانه ماندند تا بتوانند زمینه ای فراهم کنند که شکست ویروس کرونا محقق شود؛ با این وجود هنوز ضرورت دارد که مردم در خانه های خود بمانند و قرنطینه خانگی خود را ادامه دهند.
 
قطعا در صورتی که مردم در طول روزهای پیش رو در خانه های خود نمانند و ترددها افزایش پیدا کند؛ موج جدیدی از شیوع کرونا در سطح شهر به وجود می آید و به همین دلیل هم ستاد مبارزه با کرونا استان یزد محدودیت هایی که برای تردد در نظر گرفته شده بود را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این رابطه با ابراز نگرانی از افزایش ترددها در معابر شهری پس از روز طبیعت گفت: مردم گمان نکنند محدودیت‌های ترافیکی تنها محدود به ۱۳ فروردین بوده است‌‌ .
 
محسن صادقیان با اشاره به افزایش آمار تردد شهر گفت: اگر چه در روزهای گذشته شاهد کاهش تردد در سطح معابر شهری بودیم ولی پس از روز ۱۳ فروردین متاسفانه دوباره  تردد نسبت به روز گذشته افزایش داشت.
 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع شاید این باشد که مردم گمان کرده‌اند محدودیت‌های ترافیکی تا روز سیزده نوروز است.
 
وی با اشاره به این که طبق اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز ۲۰ فروردین است، در ارتباط با محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده گفت: این محدودیت‌ها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و موفقیت این محدودیت‌ها کاملا به همراهی مردم در این زمینه وابسته است.
 
اعمال محدودیت‌های ترافیکی یکی از راه‌هایی است که برای کاهش ترددها و اجتماعات در سطح شهر در نظر گرفته شده ولی تا زمانی که مردم خود به صورت کامل این موضوع را رعایت نکنند، قطعا نمی‌توان انتظار داشت تردد به پایین‌ترین حد ممکن برسد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..