ساخت موفقیت‌آمیز کیت میکروبی ارزیابی ضدعفونی‌کننده‌ها در ابرکوه

یک تیم تحقیقات بیولوژیک توسط واحد بهداشت محیط شهرستان ابرکوه پس از ساخت موفقیت‌آمیز یک کیت میکروبی جهت ارزیابی ضدعفونی‌کننده‌ها و گندزداها، چهار نوع ماده ضدعفونی‌کننده را به علت اثر نامناسب از سطح بازار عرضه جمع‌آوری کرد.

به گزارش یزدی نیوز«عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه  اظهار کرد: واحد مهندسی بهداشت محیط ابرکوه با توجه به عرضه انواع مختلفی از گندزداها و ضدعفونی‌کننده‌ها توسط داروخانه‌ها، گروه‌های مردمی و در سطح بازار که بعضاً خاصیت ضد میکروبی آن‌ها مورد سؤال عموم بود، یک تیم تحقیقاتی جهت ارزیابی این مواد تشکیل داد.

 
وی تصریح کرد: این تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر «رضا علی فلاح زاده» معاون فنی شبکه بهداشت و درمان، با همکاری «داود قدیریان» کارشناس مسئول بهداشت محیط و «عظیمه فلاح زاده» کارشناس آزمایشگاه آب، فعالیت خود را آغاز کرد.
 
اکرمی خاطرنشان کرد: تیم تحقیقاتی با انجام مطالعات در خصوص کووید ۱۹ و بررسی و کشت میکروارگانیسم‌های محیطی، کیتی متشکل از سوسپانسیون میکروبی را تهیه و به عنوان شاخص، طبق دستورالعمل معین کشت کرده و جهت بررسی کیفیت و اثربخشی گندزداها و ضدعفونی‌کننده‌ها، با موفقیت مورد استفاده قرار دادند.
 
وی تأکید کرد: بر اساس آزمایشات انجام‌شده با استفاده از کیت ساخته شده تا کنون ۱۰ مورد از گندزداها و ضدعفونی‌کننده‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۴هار مورد فاقد اثر گندزدایی یا کم اثر تشخیص داده شد.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ادامه داد: ضدعفونی‌کننده‌های شناسایی شده که کارایی لازم را ندارند، پس از اطلاع‌رسانی، از سطح عرضه جمع‌آوری شد و اقدامات این تیم تحقیقاتی موجب شد تا وضعیت عرضه گندزداها و ضدعفونی‌کننده‌ها در شهرستان سامان یابد و از ارائه مواد با اثر نامناسب جلوگیری شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..