سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان:

طرح فاصله‌گذار‌ی اجتماعی در استان یزد تا ٢١ فروردین ماه ادامه دارد/ تداوم تعطیلی اصناف، مدارس، دانشگاه‌ها تا پایان هفته آینده

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری جزئیات اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در استان و تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۱ فروردین ماه را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز "‌فخرالسادات خامسی" سخنگوی ستا‌د پیشگیری و مقابله با کرونا استان و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعطیلی اصناف، مدارس، دانشگاه‌ها، ادامه فعالیت ادارات و کارکنان با حداقل نیرو و الزام مراکز صنعتی و تولیدی به رعایت پروتکل های بهداشتی را از جمله موارد حائز اهمیت در این طرح برشمرد و جزییات آن را بدین شرح بیان ‌کرد:

-ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت اصناف و بازاریان استان، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و اطلاعیه های قبلی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تعطیلی اصناف غیرضروری استان به منظور حفظ سلامت اصناف و شهروندان و مدیریت بیشتر انتقال ویروس کرونا تا روز پنج‌شنبه ٢١ فروردین ماه سال جاری تمدید می گردد و نحوه  فعالیت این واحدهای صنفی پس از این تاریخ بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام خواهد شد.
-همه سازمانها، ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند مطابق با مصوبات قبلی ستاد، خدمات مربوط به ارباب رجوع را با حداقل کارکنان خود و حداکثر با یک سوم نیروی انسانی تا پایان ٢١ فروردین ماه ارائه دهند و مدیران و روسای ادارات نیز وظیفه دارند تا پایان همین تاریخ ترتیبی اتخاذ کنند تا سایر کارکنان از دورکاری یا مرخصی استحقاقی استفاده کنند؛ با در نظر گرفتن این مهم که این مرخصی به عنوان مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نمی شود.
 
عدم حضور کارمندان در موارد غیرضروری مورد تاکید است.
-براساس مصوبه ستاد ملی، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور تا تاریخ ٢١  فروردین ماه تعطیل هستند. البته برنامه‌ریزی‌هایی مدون شده است که مدارس و دانشگاه‌ها با استفاده از زیرساخت های موجود از فضای مجازی برای آموزش از راه دور دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند.
قوانین کاری برای کارکنان اداری دانشگاه نیز مانند کارمندان دولت است.
-شورای هماهنگی بانک‌های استان موظف است ضمن تداوم ارائه خدمات غیرحضوری، نسبت به برقراری کشیک ارائه خدمات بانکی در همه شهرستان‌ها، متناسب با نیازهای مردم و پراکندگی جمعیت، برای جلوگیری از تجمع مراجعین اقدام نموده و مابقی شعب ضمن بسته بودن درب ها و جلوگیری از مراجعه مشتریان، با حداقل کارکنان نسبت به انجام فعالیت بانکی اقدام کنند.
-محدودیت های ترددی بین شهری و درون شهری تداوم می یابد.
افراد می توانند با ارائه کارت شناسایی یا معرفی نامه معتبر از محل کار، واحد صنفی یا مرکز تولیدی خود ضمن رعایت قوانین و مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی ‌تردد ضروری خود را داشته باشند.
رفت و آمد همچنان برای کسانیکه می خواهند به سفرهای تفریحی ‌بروند و از مناطق ییلاقی استان استفاده کنند، ممنوع ‌است و حضور در همه بوستان ها، پارک ها و تفرجگاه های استان همچنان امکان پذیر نمی‌‌باشد.
-رفت و آمد وسایل نقلیه، کامیونت ها و کسانیکه ارزاق عمومی مردم و سوخت را ‌حمل می کنند تا سقف دو تن تا پایان فروردین ماه بلامانع است.
-برپایی ایستگاه‌های جشن، آذین بندی، چراغانی و توزیع شربت و شیرینی و هرگونه تجمع به مناسبت جشن های نیمه شعبان ممنوع می باشد.
انجام هرگونه چراغانی صرفا با نظر و همکاری شهرداری ها صورت گیرد و باتوجه به بخشنامه ابلاغی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا توصیه می گردد هزینه هایی که برای دادن شربت و شیرینی به دوستداران اهل بیت و امام زمان(‌عج) در نظر گرفته شده از طریق هلال احمر برای بخش‌های حوزه های درمانی و بهداشتی استان اختصاص یابد.
-ضمن قدردانی از واحدهای تولیدی که برای حفظ سلامت کارگران خود اقدام به تعطیلی نموده اند‌، کلیه واحدهای صنعتی و تولیدی برای ادامه فعالیت و راه اندازی مجدد ملزم به رعایت اصول و موازین بهداشتی هستند، از جمله انجام عملیات بیماریابی از طریق مراکز و افراد مجاز و ممانعت از شروع به کار افراد مشکوک یا مبتلایان به بیماری و هدایت آنها به مراکز جامع خدمات سلامت ، نقاهت‌گاهها یا قرنطینه خانگی.
در اختیار گذاشتن کلیه امکانات ، ملزومات بهداشتی و وسائل حفاظت فردی به کارگران، گندزدایی روزانه محیط کار و رعایت فاصله بین کارگران، گندزدایی سرویس های ایاب و ذهاب کارگران قبل و بعد از مسافرگیری و سایر مقررات بهداشتی
-سازمان صمت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن انجام بازرسی های دقیق و مستمر ، مکلف هستند در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هریک از واحدهای صنعتی و تولیدی با هماهنگی دستگاه قضا نسبت به پلمب و تعطیل نمودن آن واحد اقدام نمایند.
– بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به منظور شرکت اتباع بیگانه در برنامه غربالگری بیماری کرونا، تمهیداتی اتخاذ شده که اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) و کلیه کارفرمایان و واحدهای صنفی و صنعتی که از کارگران اتباع استفاده می کنند، ملزم به رعایت آن هستند.
خامسی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی مردم و همه نهادهای مسئول مانند آنچه در روز طبیعت در استان یزد اتفاق افتاد، بتوانیم انتقال زنجیره بیماری کرونا در استان را قطع کنیم و آرامش و سلامت را به زندگی مردم استان هدیه دهیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..