زندگینامه شهید مدافع سلامت پاسدار محمود شمس الدینی

محمود شمس الدینی دهم فروردین پس از روز‌ها خدمت به بیماران کرونایی، خود نیز به این بیمار گرفتار شد و به شهادت رسید.

به گزارش یزدی نیوز سال ۱۳۵۵ شهر سیریز کرمان میزبان نوزادی شد که او را محمود نامیدند. در پنج سالگی جهت یادگیری قرآن، او را به مکتب‌خانه‌ای در محل فرستادند و، چون از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود، در مدت زمان اندکی، قرآن را فرا گرفت و از همین جا بود که نشانه‌های پایبندی به دین و مذهب در وی آشکار شد.زندگینامه شهید مدافع سلامت پاسدار محمود شمس الدینی

محمود در اوایل زندگی خود از نعمت مادر محروم شد. دوره‌ دبستان را در مدرسه‌ سیریز گذراند. آن طور که نزدیکان و آشنایان آن دورانش گفته‌اند.  بسیار درس‌خوان، باهوش و خوش‌بیان بود. دوران تحصیل را پشت سر نهاد و موفق به اخذ مدرک کاردانی فناوری و اطلاعات شد و در اول بهمن ماه ۱۳۷۳ به استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.
او تلاشش را در راه تحصیل دوچندان نمود تا اینکه دوره تخصصی بهداشت و درمان را طی سال‌های ۷۴ و ۷۵ در شیراز گذراند و به آرزوی خود، رسید.
پس از اخذ مدرک دوره تخصصی بهداشت و درمان، در تاریخ اول تیر ماه ۱۳۷۵ در بهداری تیپ همیشه پیروز مردم پایه ۱۸ الغدیر با مسئولیت مدیر امداد، عملیات پزشکی و بهداری رزمی تا سال ۱۳۹۵ مشغول خدمت شد و بقیه عمر ارزشمند خود را با فعالیت در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد بعنوان مسئول کانون بیمارستان شهید صدوقی و پردیس دانشگاه علوم پزشکی سپری کرد.
محمود در دوران حضور در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد، نهایت سعی خود را در کمک به مناطق محروم و کم برخوردار درون مرزی و برون مرزی، ارتقاءسطح سوادسلامت در قالب سلسله نشست‌های سبک زندگی، همکاری در برپایی بیمارستان ثابت وصحرایی، همکاری با کاروان نورآوران سلامت و ارائه خدمت در موکب درمانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مناسبت اربعین حسینی انجام می‌داد.
او همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا در راستای پیشگیری ومقابله با آن اقدامات موثری نیز انجام داد که از جمله آن می توان به برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف شهر به منظور آموزش و اطلاع رسانی، غربالگری وتب سنجی در مبادی ورودی و مکان‌های شلوغ شهر، آماده سازی و تجهیز درمانگاه و کلینیک مراقبت بیماری‌های تب دار و تنفسی برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی شهید دکتررهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید صدوقی و راه اندازی نخستین نقاهتگاه شهدای جامعه پزشکی استان اشاره کزد.
او فردی متعهد، بااخلاص، صبور، خوش اخلاق، خوشرو و بی علاقه به دنیای مادی بود. فقط و فقط خودش را وقف خدمت به مردم می‌کرد.
در دوران مسئولیت خود با جذب وسازماندهی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در راه کمک‌رسانی هر چه بهتر به محرومین و تحقق اعتلای بسیج می‌پرداخت و همیشه رهرو مکتب ولایت مطلقه فقیه وخط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بود تا اینکه در سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ به علت مبتلا شدن به بیماری ویروس کرونا بستری و در روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ مصادف با ولادت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان به علت شدت عوارض بیماری کوید ۱۹ به سوی معبود خویش شتافت.

بخش نظردهی بسته شده است..