نشریات کاغذی یزد تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی‌شوند

مدیر خانه مطبوعات و رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت صدور ابلاغیه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: بر اساس مصوبه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با شیوع کرونا، تمام مطبوعات و نشریات کاغذی تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی چاپ نخواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز«فرزاد فیضی»، اظهار کرد: بر اساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصوبه کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا، رسانه‌های مکتوب تا پایان طرح فاصله واگذاری اجتماعی منتشر نمی‌شوند.

 
وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی، موضوع انتشار نشریات کاغذی در دستور کار کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته است.
 
مدیر خانه مطبوعات و رسانه استان یزد در ادامه از قول کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس مصوبه کمیته اطلاع رسانی و نظر به این‌که انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد اعم از خبرنگاران تا صنعت چاپ و توزیع بوده و این روند بالقوه ممکن است به شیوع بیشتر این ویروس بیانجامد، نشریات استان یزد هم تابع این ابلاغیه بوده و چاپ نخواهند شد.
 
فیضی تصریح کرد: در راستای اجرای حداکثری طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی، مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد و رسانه‌های مکتوب باید تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اطلاع رسانی و کارکرد آموزشی مقابله با کرونا همانند هفته اخیر به کار گیرند.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا مجدداً با یادآوری تلاش‌های مستمر ۲۴ ساعته و مجدانه تمامی رسانه‌های کشور طی هفته‌های اخیر در امر اطلاع رسانی و آموزش مردم در نحوه پیشگیری و مقابله با کرونا، ایجاد بستر ارتباطی موثر بین تمام دستگاه‌های فعال و مردم، برای هم‌افزایی، همکاری و مشارکت ملی، تقدیر و تشکر کرده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..