دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد:

راننده مشروب خوار و خطرناک در یزد دستگیر و راهی زندان شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از دستگیری راننده مشروب خوار که منجر به کشته و زخمی شدن دو نفر شد، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حدادزاده  اظهار داشت: متهم به اتهام شرب خمر و رانندگی خطرناک منجر به سلب آسایش عمومی، موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات تفهیم اتهام شده، ضمن اینکه با توجه به نوع حادثه و کشنده بودن عمل، در صورت تقاضای اولیای دم و فراهم بودن شرایط، به جهت اقدام کشنده، تفهیم اتهام قتل عمد و تقاضای قصاص منتفی نیست.

 
وی تصریح کرد: جدا از مجازات راننده، چنین خودروهایی حداقل ۶ ماه توقیف خواهند شد ضمن اینکه در سال گذشته حتی خودروهای پرسرعت بدون تصادف هم طولانی مدت توقیف شدند.
 
این مقام قضائی افزود: در سال جاری نیز با کمک پلیس و در صورت لزوم بسیج، پیگیر برخورد جدی با افراد نو کیسه‌ای که با خودروهای مجلل، مانور تجمل گرایی می‌دهند و امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند خواهیم بود.
 
دادستان یزد اظهار داشت: پلیس اختیار کامل جهت توقیف خودروهای پرسرعت علاوه بر جریمه دارد و باید در سال جدید با حضور میدانی بیشتر در سطح شهر این موضوع را پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: هر روزه مواجه با پدرانی هستیم که خودروهای آنها به جهت سرعت بالای فرزندانشان توقیف شده است اما قرار نیست جامعه تاوان بی مسولیتی این افراد را بدهد؛ در این پرونده نیز پدر متهم نیز برای اخذ توضیح احضار شده است.
 
حدادزاده، مشارکت اجتماعی در خصوص تأمین امنیت شهروندان را خواستار شد و گفت: مردم نیز می‌توانند با گزارشات مستند خود به پلیس در اجرای قانون کمک کنند.
 
، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام)، هرگونه تخلف و جرمی را از طریق آدرس sajam.scpd.ir با رعایت کامل محرمانگی ثبت و جهت بررسی و رسیدگی متولیان امر، گزارش نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..