استاندار یزد:

برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای جشن‌های شعبانیه ممنوع است

استاندار یزد، برپایی ایستگاه های صلواتی برای جشن های شعبانیه را ممنوع اعلام کرد و گفت: آذین بندی معابر نیز با مجوز شهرداری انجام می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی،  در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد اظهار داشت: جلسه کنونی ستاد کرونا به منظور ارزیابی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در روزهای گذشته برگزار شده است.

 
وی با اشاره به برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی خود با فرمانداران شهرستانهای مختلف استان یزد، عنوان کرد: فرمانداران از موفقیت در اجرای این طرح در شهرستانهای خود خبر می‌دهند.
 
طالبی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از مسافران غیربومی در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی از ورودی شهرستان‌های استان بازگردانده شدند.
 
استاندار یزد همچنین یادآور شد: در تعطیلات پیش رو معابر برون شهری استان و تمامی مسیرهای منتهی به روستاهای استان در قالب اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مسدود خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: روستاها نیز تنها پذیرای ساکنان دائمی خود هستند و پذیرای ساکنان فصلی و دارای ویلا در روستا نخواهند بود.
 
طالبی ادامه داد: خروج و تردد از روستاها در ایام ۱۲ تا ۱۵ فروردین تنها در موارد اضطراری ممکن خواهد بود و حتی اهالی روستاها بدون ضرورت نباید تردد داشته باشند.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: توقف خودرو در کنار پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها ممنوع است و مشمول جریمه خواهد شد.
 
طالبی با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده برای ریشه کنی کرونا بیان کرد: امیدواریم با این کنترل‌ها شاهد سیر نزولی مبتلایان به کرونا در استان باشیم.
 
وی در مورد تصمیم گیری در مورد اتباع خارجی استان نیز اظهار داشت: در زمینه اتباع بیگانه تصمیمات ویژه ای گرفته شد که بر این اساس پایش، بررسی و درمان اتباع در دستور کار استان است ضمن اینکه تاکنون ۳ هزار تبعه خارجی از استان یزد خارج شده اند.
 
طالبی تاکید کرد: تردد خارج از شهر فقط برای افرادی که به دلیل نیاز شغلی مجبور به خروج هستند ممکن بوده و اجازه خروج منوط به ارائه مدارک لازم است که این مدارک در قالب کارت تردد از سوی دستگاه‌های زیربط صادر می‌شود.
 
وی ادامه داد: هرگونه آذین بندی برای جشن‌های شعبانیه تنها با مجوز شهرداری ممکن بوده و برپایی ایستگاه‌های جشن و توزیع شربت و شیرینی ممنوع است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..