سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد:

مردان یزد بیشتر از زنان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: 57 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد آقایان و 43 درصد بانوان هستند.

به گزارش یزدی نیوزابراهیم سلمانی با اشاره به میانگین سنی مبتلایان به کرونا ویروس در استان یز، اظهار داشت: بر اساس آمارها، بیش از ۳۸ درصد مبتلایان بالای ۶۰ سال، ۳۵ درصد از بیماران در سنین ۱۶ تا ۴۵ سال بودند و سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۲۶ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

 
وی عنوان کرد: داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان مرد بیشتر از زن بوده است و ۵۷ درصد از مبتلایان یزدی آقایان هستند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهر ۹۴ درصد و مابقی در روستاهای استان گزارش شده است.
 
سلمانی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان گفت: نقاهتگاه شهرستان میبد با ظرفیت ۴۰ تخت، نقاهتگاه شهرستان اردکان با ظرفیت ۵۰ تخت و نقاهتگاه شهرستان یزد با ظرفیت ۵۳ تخت از ابتدای سال جاری برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۷ نفر از مبتلایان در نقاهتگاه شهرستان میبد پذیرش شده‌اند که ۲۸ نفر پس از سپری کردن دوران نقاهت مرخص شدند.
 
وی ادامه داد: همچنین در نقاهتگاه شهرستان اردکان ۲۵ نفر بستری هستند که تعدادی بعد از بهبودی مرخص و چهار نفر نیز در نقاهتگاه شهرستان یزد پذیرش شدند که بعد از سپری کردن دوران نقاهت ترخیص شدند.
 
سلمانی عنوان کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع مؤثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه کنی بیماری کرونا از حضور در سطح شهر و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری کنند و در خانه بمانند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..