دامپزشکی یزد:

با هرگونه عرضه سیار فراورده‌های خام دامی برخورد قانونی می‎کنیم

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: دامپزشکی با هرگونه عرضه فراورده‌های خام دامی به صورت سیار برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مهدی موسوی پور» در این مورد تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، عرضه فراورده‌های خام دامی به صورت سیار و بدون مجوز دامپزشکی تهدید بر علیه بهداشت عمومی به شمار رفته و پیگرد قانونی دارد لذا دامپزشکی به عنوان متولی این امر با هر گونه عرضه فراورده‌های خام دامی به صورت سیار برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

 
وی یادآور شد: تولید، فراوری و عرضه هرگونه فراورده خام دامی مستلزم رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای است، به همین دلیل تنها فروشگاه‌های دارای پروانه کسب و تحت نظارت دامپزشکی مجاز به فروش این محصولات هستند.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد،موسوی پور در ادامه عنوان کرد: هرگونه عرضه فراورده‌های خام دامی به صورت سیار و بدون کسب مجوزهای لازم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری، احتمال فساد پذیری فراورده های خام دامی را بالا می‌برد، به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی اقدام به تهیه فراوردههای خام دامی مورد نیاز خود کنند تا از حفظ سلامت خود و خانواده‌شان اطمینان داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..