مبتلا شدن ۱۴۶ نیروی درمانی و بهداشتی یزد به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ١٤٦ نفر از نیرو‌های بهداشتی و درمانی یزد به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر محمد رضا میرجلیلی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه نیرو‌های بهداشتی و درمانی استان یزد در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها اظهار داشت: متأسفانه تاکنون ١٠ نفر از نیرو‌های بهداشتی و ٧ نفر از پرستاران به طور قطعی به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.وی ادامه داد: بر اساس سی تی اسکن‌های انجام شده، ١٠ نفر از پزشکان، ١٠٢ نفر از پرستاران و ٩ نفر از دانشجویان پزشکی مشکوک به کرونا و در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تأکید کرد: ١ نفر از کارشناسان آزمایشگاه، ٣ نفر از کارشناسان رادیولوژی و چهار نفر از کادر پشتیبانی درمان نیز دچار این بیماری شده‌اند.
میرجلیلی اظهار داشت: درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آن‌ها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی.
وی افزود: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آن‌ها که توانمندی خوبی دارند کمی استراحت کرده و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران به بیمارستان بازمی‌گردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شده اند و امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به نیرو‌های بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..