رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

روند نگران‌کننده مسمومیت و فوت با الکل در یزد/۵ نفر فوت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از روند افزایشی و نگران کننده مسمومیت با الکل در یزد خبر داد و گفت: آمار مسمومیت‌ها به 20 نفر و جان باختگان طی چند ساعت به پنج نفر رسید.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا میرجلیلی با اشاره به اینکه تعداد مسمومیت‌های الکل صنعتی در استان در حال افزایش است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسمومیت با الکل نیز مانند کرونا با تأخیر اما با روندی نگران کننده، یزد را درگیر می‌کند.

 
وی با اشاره به اینکه آمار مسمومیت‌ها و فوتی‌ها با الکل صنعتی افزایش داشته است، افزود: تا امروز ۲۰ نفر مسموم شده‌اند، پنج نفر فوت شده‌اند، دو نفر دچار مرگ مغزی و دو نفر نیز دچار کوری چشم شده‌اند.
 
میرجلیلی عنوان کرد: تقریباً تمام افراد مسموم و فوت شده جوانان زیر ۳۰ سال هستند که لازم است در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مصرف الکل متانول یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود بسیار سمی است و حداقل اثرات جانبی آن، تأثیر منفی و معمولاً بازگشت ناپذیر روی کبد و کلیه‌ها است.
 
وی با تاکید بر اینکه ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل باوری غلط است، افزود: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و حتی مرگ آنها شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: افراد همچنین از مصرف مشروبات الکلی در این ایام به شدت پرهیز کنند زیرا علاوه بر ممنوعیت‌های شرعی و اجتماعی، افراد سودجو اقدام به تهیه مشروبات الکلی تقلبی کرده‌اند که در بسیاری از موارد، مرگ افراد بر اثر مصرف این موارد بوده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..