رئیس هلال احمر مهریز:

اهدای خون در مهریز به ماه رمضان موکول شد

رئیس هلال احمر شهرستان مهریز با اشاره به اینکه خونگیری از شهروندان مهریز به صورت سیار انجام می شود، گفت: اهدای خون در این شهرستان به ماه رمضان موکول شد.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا فخری اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان حضور تیم‌های سیار برای خونگیری فراهم نیست بر این اساس برنامه‌ای برای اهدای خون همشهریان مهریزی نداریم و این امر به ماه رمضان موکول می‌شود.

 
وی افزود: اگر شرایط اهدای خون در مرکز انتقال خون استان یزد همچنین شهرستان مهریز فراهم شود، روند خونگیری و اهدا خون از شهروندان مهریزی انجام می‌شود.
 
فخری ادامه داد: امیدواریم تا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ویروس کرونا از کشور رخت بربسته باشه تا بتوانیم به راحتی برنامه اهدای خون را در شهرستان مهریز اجرا کنیم.
 
وی با اشاره به مراحل اهدای خون بیان کرد: ثبت نام با کارت شناسایی معتبر عکس‌دار صورت می‌گیرد و ثبت کدملی و کدپستی در ثبت نام برای اهدا خون الزامی است.
 
رئیس هلال احمر مهریز بیان کرد: در مرحله بعد انجام تست هموگلوبین به منظور اندازه گیری میزان هموگلوبین اهدا کننده انجام می‌شود و پس از معاینه و مشاوره پزشکی در اتاق معاینه از سوی پزشک، نبض، فشار خون و وزن اندازه گیری می‌شود و از نظر کم خونی نتیجه آزمایش هموگلوبین بررسی می‌شود.
 
فخری ادامه داد: پس ار تأیید سلامت فرد توسط پزشک، رضایت نامه اهدا توسط داوطلب اهدا خون امضا خواهد شد و در شرایط استریل و با استفاده از وسایل یکبار مصرف کار خونگیری انجام می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..